همشهری آنلاین: چهل و چهارمین دوره مراسم اهدای جوایز سزار به برگزیدگان سینمای فرانسه شامگاه جمعه برگزار شد و جایزه بهترین فیلم به حضانت رسید.

فيلم سينمايي حضانت برنده جايزه سزار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورایتی، سزار که با داشتن بیش از چهار هزار عضو پس از اسکار بزرگ‌ترین آکادمی سینمایی دنیاست، از ۱۹۷۶ تا امروز هر سال از بهترین‌های سینمای فرانسه تقدیر می‌کند. امسال در دوره ۴۴ دو فیلم «حضانت» و «برادران سیسترز» هر کدام با بردن چهار جایزه موفق‌ترین فیلم‌های مراسم سزار بودند و به ترتیب دو جایزه اصلی بهترین فیلم و بهترین کارگردان را با خود به خانه بردند.

«حضانت» به کارگردانی زاویه لوگران درباره تلاش‌های یک زن و مرد برای به دست آوردن سرپرستی یک پسر نوجوان است و نخستین بار در بخش مسابقه جشنواره ونیز به نمایش درآمد. این فیلم علاوه بر جایزه سزار بهترین فیلم سه جایزه دیگر هم برد؛ سزار بهترین بازیگر زن برای لیا دروکر، سزار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی و سزار بهترین تدوین شد.

«برادران سیسترز» نخستین فیلم انگلیسی‌زبان ژاک اودیار فرانسوی است که جایزه بهترین کارگردان را برای این فیلمساز ۶۶ ساله به ارمغان آورد. دیگر جوایز این وسترن آمریکایی در بخش‌های فیلمبرداری، طراحی صحنه و صدا از ۹ نامزدی بود؛ فیلمی که جان سی. رایلی، واکین فینیکس، جیک جیلنهال و ریز احمد در آن بازی کرده‌اند.

امسال مراسم اهدای جوایز سزار موسوم به اسکار سینمای فرانسه بیش از سه ساعت طول کشید و در بخشی از آن سزار افتخاری به رابرت ردفورد تقدیم شد. دایان کروگر، بازیگر آلمانی هم با حضور روی صحنه به کارل لاگرفلد ادای احترام کرد. طراح نامدار برند شنل هفته پیش درگذشت.

کد خبر 432603

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha