پنجشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: شمیمه بیگوم در ۱۵ سالگی به سوریه رفت و به داعش پیوست. او سه بار حامله شده و هفته پیش بچه دار شد.

بریتانیا تابعیت دختر نوجوان عضو داعش را سلب می‌کند

وزارت کشور بریتانیا از شمیمه بیگوم، دختر نوجوان عضو داعش سلب تابعیت کرد.

آی‌تی‌وی نیوز بریتانیا، شامگاه سه‌شنبه با انتشار نامه وزارت کشور به مادر شمیمه این خبر را اعلام کرد. دولت بریتانیا می‌گوید شمیمه با توجه به وضعیت والدینش امکان اخذ تابعیت یک کشور دیگر را دارد و بی‌تابعیت نخواهد بود. شمیمه بیگوم که حالا ۱۹ سال دارد، چهار سال پیش به سوریه رفت و به داعش پیوست. وی به همراه دو دوست نوجوانش شرق لندن را ترک کرد. تسنیم اکونجی، وکیل خانواده بیگوم گفت که این تصمیم وزارت کشور، خانواده این دختر نوجوان را به شدت سرخورده کرده است. وی افزود که در محاکم قضایی علیه این تصمیم اقامه دعوی می‌کند.

آی‌تی‌وی نیوز

نامه وزارت کشور بریتانیا به مادر شمیمه بیگوم

شمیمه بیگوم می‌گوید مایل است به بریتانیا برگردد. وی هم‌اکنون در یک ارودگاه در شمال شرق سوریه به سر می‌برد و هفته پیش یک پسر به دنیا آورد. این نوجوان پیش‌تر در مصاحبه با روزنامه تایم گفته بود در زمان اقامت خود در سوریه با یک جنگجوی هلندی‌ داعش ازدواج کرده است و از همسرش دو بار دیگر هم باردار شده اما نوزادانش مردند.

شمار قابل توجهی از نوجوانان و جوانان کشورهای اروپای غربی در سال‌های گذشته به داعش پیوستند. بازگشت اعضای جان به در برده به کشورهای مبدا، یکی از چالش‌های جدی دولت‌ها و به‌ویژه دستگاه‌های امنیتی اروپایی است.

کد خبر 432435

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha