همشهری آنلاین: مرتضی الویری در واکنش به اظهارات قالیباف درباره میزان بدهی شهرداری تهران با بیان اینکه اعداد و ارقامی که وی درباره میزان بدهی گفته است با واقعیت تطبیق ندارد، گفت فقط بدهی شهرداری به بانک‌ها بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان است.

الويري

به گزارش ایرنا، موضوع میزان بدهی‌های شهرداری تهران باقی مانده از زمان قالیباف که ۱۲ سال از ۸۴ تا ۹۶ شهردار پایتخت بود این روزها خبر ساز شده زیرا شهردار پیشین میزان بدهی ۵۴ تا ۵۶ هزار میلیاردتومانی اعلامی توسط مدیران شهری دوره کنونی را قبول ندارد و می گوید که این آمار «دروغ بزرگ» است.

قالیباف این سخنان را چندی پیش در یک برنامه تلویزیونی بیان و اعلام کرد: در پایان شورای چهارم گزارش بدهی‌ها و دارایی‌های شهرداری تهران به تصویب شورای شهر رسید و بر اساس آن بدهی شهرداری تهران حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان بوده که ۱۴ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به شهرداری است.

مسئولان شهری تهران از جمله اعضای شورا به سخنان وی واکنش نشان داده اند و خواهان تعیین وقت در صداوسیما برای پاسخ و توضیح در این زمینه شده‌اند.

در همین زمینه خبرنگار ایرنا با الویری عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت‌وگو کرد که وی معتقد است آمار قالیباف صحت ندارد.

الویری اظهارداشت: تنها یک قلم بدهی شهرداری تهران به بانک‌ها حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان است. وی در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر اینکه برخی مدعی هستند هزینه پروژه‌های نیمه تمام را پای بدهی زمان قالیباف محاسبه می‌کنند، تاکید کرد: خیر، اینطور نیست؛ میزان پروژه‌های نیمه تمام شهر تهران جزو دیون شهرداری تهران محاسبه نمی‌شود.

الویری توضیح داد: بدهی قطعی که اطلاع دارم شامل بدهی به سیستم بانکی متشکل از اصل وامی که در زمان قالیباف گرفته شده، به اضافه سودها و جریمه‌هایی که روی آن آمده نزدیک به ۳۰ هزار میلیارد تومان می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای تهران با بیان اینکه سایر بدهی‌های شهرداری تهران نیز از ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی به سیسستم بانکی جداست، افزود: شهرداری تهران، حداقل هشت هزار میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است که این رقم بدهی نیز به دوران شهرداری قالیباف مربوط می‌شود.

وی یادآور شد: بدهی شهرداری تهران مربوط به سایر بخش‌ها ازجمله افرادی که زمین‌های آنان را برای ساخت بزرگراهها ازجمله امام علی(ع) خریداری کرده‌اند نیز جداست.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، تاکید کرد: این اعداد و بدهی‌ها قطعی است و شهرداری تهران در پی شکایت برخی طلبکاران نیز به پرداخت برخی بدهی‌های خود محکوم شده است.
الویری خاطرنشان کرد: شورای شهر به شهرداری تهران نامه‌ای نوشته و طی دو هفته آینده اعداد و ارقام بدهی شهرداری تهران را محاسبه و به طور دقیق اعلام خواهیم کرد.

کد خبر 432375

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha