همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت مشارکت نیروهای مردمی در تامین امنیت آب های کشور گفت: صیادانی که در بسیج دریایی حضور داشته باشند، زیر حمایت نیروی دریایی سپاه قرار می‌گیرند.

علیرضا تنگسیری

به گزارش ایرنا، سردار علیرضا تنگسیری با بیان این که بسیج دریایی در راستای ایجاد امنیت در آب های ایران، ساحل ها و جزیره ها تشکیل شد، افزود: امنیت پایدار، امنیت مردمی است و از این رو برای تامین امنیت در آب های کشور باید از حضور مردم استفاده کرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: صیادان و ساحل نشینان بسیجی می توانند در برابر هر گونه تخلفی در دریا علم مقاومت را برافرازند و مقابل متخلف بایستند.

مسوول بسیج دریایی سپاه نیز به خبرنگاران گفت: بسیج دریایی برای دفاع همه جانبه از حقوق دریانوردان و صیادان تشکیل یافته است و با تمام قدرت به این مهم می پردازد.

سرهنگ پاسدار علی علی نژاد افزود: صیادان، با توجه به کار تخصصی خود در میان آب ها، می توانند در دفاع از آب های جزایر به صورت همه جانبه عمل کنند تا بیگانگان چشم طمع به آب های نیلگون خلیج فارس و سواحل آن نداشته باشند.

وی ادامه داد: طرح بسیج دریایی در شهرستان جاسک کلید خورد و امروز در دومین جلسه آن در شهرستان قشم و با حضور صیادان جزیره های قشم، لارک، هرمز و هنگام برگزار شد.

مسوول بسیج دریایی اظهار داشت: این نهاد به صورت همه جانبه در دریا حضور خواهد داشت و ضمن انجام فعالیت های صیادی از اب های کشور نیز محافظت می کند.

وی افزود: امنیت کشور ایران مردم محور است و بر همین اساس مردم باید برای دفاع از آب های سرزمینی حضور داشته باشند.

علی نژاد ادامه داد: بسیج دریایی در امتداد سازمان بسیج مستضعفان است و در چارچوب این ارگان به صیادان و بسیجیان خدمات ارائه می دهد و از حقوق آنان حمایت می کند.

شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود یکهزار و ۶۲۸ کیلومتر مربع وسعت در میان آب های خلیج فارس از توابع هرمزگان است.

کد خبر 432354

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha