همشهری‌آنلاین: اندرو مک‌کیب، مدیر موقت سابق اف‌بی‌ای گفت: به اعتقاد او این امکان وجود دارد که دونالد ترامپ به عنوان مامور دولت روسیه فعالیت داشته باشد.

ترامپ

اندرو مک‌کیب در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌ان‌ان در مورد این‌که آیا ترامپ می‌تواند مامور وابسته به روسیه باشد، گفت: من فکر می‌کنم چنین امکانی وجود دارد و فکر می‌کنم به همین دلیل ما تحقیقاتمان را شروع کردیم و واقعاً دغدغه این را دارم که ببینم رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده تحقیقات ارتباط ترامپ با روسیه، کجا این نتیجه را می‌گیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از هیل، این اظهارات نظرهای مک‌کیب بعد از آن مطرح شد که او در صبحت‌هایی پذیرفته بود بعد از اخراج جیمز کومی، مدیر سابق اف‌بی‌ای از سوی ترامپ تحقیقاتی را درباره عاملیت ترامپ برای مسکو آغاز کرده است و همچنین گفت: هیچ‌یک از ۸ رهبر ارشد کنگره آمریکا هنگامی که او در ۲۰۱۷ آنها را در جریان قرار داد مخالفتی اعلام نکردند.

او چند روز پیش فاش کرد: مقام‌های ارشد دولت آمریکا درباره امکان کنار زدن ترامپ از ریاست‌جمهوری با استفاده از متمم ۲۵ قانون اساسی بحث کرده بودند و راد روزنستاین، معاون دادستان کل آمریکا چند بار پیشنهاد داد بود که به صورت پنهانی گفت‌وگوهایش با رئیس‌جمهور آمریکا را ضبط کنند.

مک‌کیب چندی پیش با دستور ترامپ در حالی که تنها چند روز تا بازنشستگی‌اش باقی مانده بود از کار اخراج شد و از زمان اخراج‌شدنش مکرر به ترامپ حمله کرده است.

او همچنین تبدیل به یکی از اهداف مورد علاقه ترامپ در توئیتر شده و ترامپ بارها به مک‌کیب  بابت سو رفتار حمله کرده و گفته که مواضع مک‌کیب حاکی از وجود یک دسیسه بزرگ‌تر علیه او در وزارت دادگستری آمریکاست.

مک‌کیب در حال حاضر در سفری برای تبلیغ کتاب جدیدش با اسم "تهدید" که در آن به شرح دوران کاری‌اش در اف‌بی‌ای و همچنین تعامل با مقام‌های کاخ سفید و وزارت دادگستری پرداخته، به سر می‌برد.

مک‌کیب درباره جلسه‌اش با ۸ رهبر کنگره گفت: هدف از گزارش داده شده به آنها این بود که این رهبران کنگره دقیقاً بدانند ما چه کار انجام داده‌ایم.

او که در زمان دادن این گزارش به کنگره مدیر موقت اف‌بی‌ای بود تاکید کرد که دستور به انجام این تحقیقات داد اما این‌که به تنهایی آن را انجام داده، رد کرد و گفت: این طرح را با تیمش و همچنین با وکلای اف‌بی‌ای و در عین حال نزد راد روزنستاین مورد بررسی قرار داده است.

او تصریح کرد: من به کنگره گفتم که ما چه کار کردیم، هیچ‌کس اعتراض نکرد و هیچ اعتراضی نه بر مبنای قانون و یا قانون اساسی و نه بر مبنای حقایق مطرح نشد.

ماه گذشته میلادی بود که روزنامه نیویورک تایمز اولین بار گزارش داد که اف‌بی‌ای تحقیقاتی درباره امکان همکاری داشتن ترامپ با روسیه را بعد از اخراج جیمز کومی آغاز کرده‌است.

کد خبر 432317

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha