همشهری آنلاین: تماشاگرانی که در سالن‌های تاریک سینما به تماشای فیلم‌های نامزد دریافت اسکار بهترین فیلم نشسته‌اند، در چهار سال اخیر جوان‌تر و از نظر نژادی متنوع‌تر شده‌اند.

فيلم هاي نامزد اسكار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورایتی، نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد پس از اسکار سال ۲۰۱۵ که هر ۲۰ نامزد چهار بخش بازیگری آن از میان سفیدپوستان برگزیده شده بودند، آمار گونه‌شناسی تماشاگران فیلم‌های نامزد اسکار گسترده‌تر و متنوع‌تر شده است. بر این اساس، مخاطبان هشت فیلم نامزد اسکار بهترین فیلم سال ۲۰۱۹ جوان‌ترین و از نظر قومی و نژادی متنوع‌ترین تماشاگران چند سال اخیر بوده‌اند.

امسال هشت فیلم «ستاره‌ای متولد می‌شود»، «پلنگ سیاه»، «بلککلنزمن»، «حماسه کولی»، «سوگلی»، «کتابچه سبز»، «رما» و «معاون» برای دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم با هم رقابت می‌کنند. به لطف حضور «پلنگ سیاه» در میان نامزدها و موفقیت خیره‌کننده آن در گیشه، تعداد تماشاگران رنگین‌پوست هشت فیلم نامزد اسکار بسیار متنوع‌تر از دوره‌های گذشته بوده است.

سه سال پیش حدود ۷۲ درصد تماشاگران فیلم‌های نامزد اسکار بخش بهترین فیلم را سفیدپوستان تشکیل می‌دادند؛ آماری که امسال در اسکار ۲۰۱۹ به ۶۴ درصد کاهش یافته است. فیلم‌های نامزد اسکار بهترین فیلم در سال ۲۰۱۶ عبارت بودند از «کمبود بزرگ»، «پل جاسوس‌ها»، «بروکلین»، «مکس دیوانه: جاده خشم»، «مریخی»، «از گور بازگشته»، «اتاق» و «اسپاتلایت».

میانگین تعداد تماشاگران آمریکایی-آفریقایی فیلم‌های اسکاری در سال ۲۰۱۶ حدود هشت درصد بود که امسال به ۱۴ درصد رسید. تماشاگران هیسپانیک (اسپانیولی و پرتغالی‌زبان) هم در همین بازه زمانی با حدود دو درصد افزایش از ۱۳ درصد تا ۱۵ درصد بالا رفت.

سال ۲۰۱۶ حدود ۴۹ درصد تماشاگران فیلم‌های نامزد اسکار ۵۰ سال یا بیشتر داشتند؛ آماری که امسال در اسکار ۲۰۱۹ به ۳۵ درصد کاهش یافت. بلیت ویژه کودکان از یک تا دو درصد به پنج درصد رسیده و بلیت بزرگسالان از ۲۴ درصد به ۱۳ درصد کاهش یافته است.

کد خبر 432303

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha