سه‌شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶
۰ نفر

مسعود سلطانی‌فر-وزیر ورزش و جوانان: توسعه ورزش همگانی از مهم‌ترین اهداف سازمان ورزش و جوانان در محله‌های شهر تهران برای افزایش نشاط اجتماعی است.

مسعود سلطانی‌فر

هدفی که برای رسیدن به سرانجامی مطلوب نیاز به همگرایی بین سازمان‌ها و نهادهای دست‌اندرکار ورزش همگانی مانند شهرداری مناطق به‌ویژه در محدوده‌های جنوب و جنوب‌غربی پایتخت سازمان ورزش دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد در بیش از ۹۰‌درصد محله‌ها، مجموعه‌های ورزشی استاندارد وجود دارد که شهروندان می‌توانند با توجه به اوقات فراغتشان از امکانات‌ آنها استفاده کنند. یکی از مناطقی که تاکنون در توسعه ورزش همگانی موفق عمل کرده و نمره بالایی گرفته، منطقه ۹ است.  استفاده از ابزارهای آموزشی و فرهنگسازی در مدارس،

مساجد و سراها، ارائه ایده‌های نوآورانه ورزشی، تبلیغات مؤثر، پرورش و تربیت مربیان متخصص از میان نیروهای داوطلب، راه‌اندازی بیش از ۴۰ ایستگاه تندرستی در بوستان‌ها، تجهیز پاتوق‌های محله به وسایل ورزشی از جمله اقدامات ورزشی برای حفظ سلامت و ایجاد نشاط اجتماعی در منطقه۹ است.  البته در حال پیگیری برنامه‌های دیگری نیز با همکاری شهرداری مناطق هستیم که تلاش‌مان بر این است به نتایج قابل قبولی برسیم؛ نخست نظارت بر کیفیت و سطح آموزش رشته‌های مختلف ورزشی که اهمیت بسیاری برای ما دارد. دوم برگزاری جشنواره‌های محلی استعدادیابی در ایستگاه‌های تندرستی بوستان‌ها که علاوه بر ایجاد روحیه نشاط، استعدادهای ورزشی محله‌ها برای حضور در مسابقات بین‌المللی کشف می‌شوند.  

کد خبر 432277

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha