سمیرا نشلی-خبرنگار: «ملیحه اکبری» را اهالی محله استادمعین به خوبی می‌شناسند. البته بیشتر از خودش گل و گلدان‌های سبز و پر گلش زبانزد است.

فضاي سبز

اکبری، مدیر بازنشسته آموزش و پرورش، بیشتر از یک سال است که به‌طور حرفه‌ای گل و گیاه پرورش می‌دهد و در این مدت بیش از ۱۰۰ گلدان را به دوستان و آشنایان هدیه داده است. با او در کنار مزرعه خانواده پارک المهدی در منطقه ۹ گفت‌وگو می‌کنیم.  

ملیحه اکبری، بانوی سبز محله استادمعین معتقد است پرورش گل و گیاه نه تنها روحیه انسان را خوب می‌کند بلکه می‌تواند انگیزه‌ای برای کارآفرینی محلی نیز باشد. او گلدان به دست و لبخند به لب از حال و هوای این روزهایش می‌گوید: «بعد از بازنشستگی بیشترین دغدغه‌ام این بود که چگونه باید جریان عادی زندگی‌ام یعنی کار و تلاش را متوقف نکنم. بعد از ۳۰ سال خدمت در آموزش و پرورش نمی‌توانستم خانه‌نشین شوم. گل و گلدان در خانه‌ام زیاد نبود اما نگهداری از آنها انگیزه‌ای شد تا به مرکز آموزش و پرورش گل و گیاه منطقه۹ مراجعه کنم. از همان ابتدا تصمیم گرفتم درکلاس‌های آموزشی پرورش و نگهداری گل وگیاه شرکت کنم.»

اهالی محله استادمعین به او لقب بانوی سبز داده‌اند. ملیحه اکبری بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی پرورش گل و گیاه به‌طور حرفه‌ای کارش را آغاز می‌کند: «باغچه حیاط خانه را به گلخانه تبدیل کردم و این گلخانه را دراختیار همسایه‌ها قرار دادم تا بتوانند از فضای آن برای سبزیکاری استفاده کنند. خودم هم شروع کردم به پرورش انواع گل و گیاه. خوشبختانه گل‌های گلدانم هر روز بهتر از دیروز ‌شدند و تصمیم گرفتم در مناسبت‌های مختلف از این گلدان‌های رنگارنگ هدیه بدهم.» نگاه سبز بانو اکبری باعث شده تا او توجه ویژه‌ای به فضای سبز محله‌اش داشته باشد. او می‌گوید:

«زمانی که تعداد مگس‌های سفید زیاد شده بود، به‌عنوان نیروی داوطلب در کوچه و خیابان محله گشت می‌زدم و درختانی را که مشکل و به کنترل نیاز داشتند شناسایی می‌کردم. البته تا جایی که امکان داشت، خودم با آب، برگ‌های درختان توت را می‌شستم تا مگس‌ها از بین بروند.»

  •  ساخت پارکینگ موقت  در «دهکده»
  • منطقه ۲۲

نبود جای پارک در تجاری‌ترین خیابان محله دهکده المپیک منطقه ۲۲ باعث شده تا مراجعه‌کنندگان به این خیابان خودروهای خود را مقابل پارکینگ خانه‌های اهالی پارک کنند و این کار منجر به درگیری‌های فراوان می‌شود. امیر عزیز صابری، دبیر شورایاری محله دهکده المپیک می‌گوید: «خیابان ورزش شرقی در محله دهکده معبر بسیار پر ترددی است چون سینما، مسجد، بانک‌ها، فروشگاه‌ها و مراکز خرید و باشگاه‌های ورزشی محله همگی در این خیابان مستقرند.

اهالی این محله و محله‌های مجاور برای بهره‌مندی از خدمات و مراکز واقع در این خیابان‌ تردد شبانه‌روزی در آن دارند و نبود پارکینگ عمومی در این محدوده پر رفت‌وآمد معضلات بسیاری به وجود آورده است.» او که پیشنهاد ساخت پارکینگ موقت در زمین خاکی بلوار ورزش را به شهرداری داده می‌گوید: «با آسفالت کردن این زمین که محدوده‌ای بدون استفاده است،

می‌توان کمک بزرگی به حل این مشکل کرد. شهرداری هم موافقت کرده و قرار است با به مزایده گذاشتن طرح، پیمانکاری برای آن در نظر گرفته شود.» «مریم نخعی‌پور» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۲۲ درباره تبدیل این زمین به پارکینگ می‌گوید: «این محدوده مالک شخصی دارد و واحد حقوقی شهرداری باید رضایت مالکان را جلب کند که امیدواریم این اتفاق هرچه زودتر بیفتد.»

کد خبر 432265

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha