همشهری آنلاین: مقاومت در برابر دونالد ترامپ و سیاست او مبنی بر احداث دیوار مرزی گسترش می‌یابد. اکنون ۱۶ ایالت آمریکا شکایت‌نامه خود را برای رسیدگی به دادگاهی در سانفرانسیسکو تحویل داده‌اند.

نمونه‌ دیواری که ترامپ در مرز مکزیک مي خواهد بسازد

به گزارش دویچه وله، حزب دموکرات آمریکا اعلام کرده بود که از همه ابزارهای حقوقی برای ممانعت از اعلام وضعیت اضطراری از سوی ترامپ بهره خواهد گرفت. ترامپ قصد دارد با اعلام وضعیت اضطراری بودجه لازم برای احداث دیوار در مرز مکزیک را تامین کند.

مقاومت در برابر دونالد ترامپ و سیاست او مبنی بر احداث دیوار مرزی گسترش می‌یابد. بسیاری از مردم آمریکا با احداث این دیوار در مرز مشترک آمریکا و مکزیک مخالف هستند. اکنون ۱۶ ایالت آمریکا شکایت‌نامه خود را برای رسیدگی به دادگاهی در سانفرانسیسکو تحویل داده‌اند.

اعتراض این ۱۶ ایالت به تصمیم ترامپ مبنی بر اعلام وضعیت اضطراری است. ترامپ با اعلام این وضعیت می‌تواند بدون رای کنگره، بودجه مورد نیاز احداث این دیوار را تامین کند.

رئیس جمهور آمریکا برای احداث دیوار مرزی با مکزیک خواهان بودجه‌ای معادل پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار شده بود. حال آنکه، نمایندگان دو حزب دموکرات و جمهوریخواه اختصاص یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار را برای تامین امنیت مرزی آمریکا بودجه پیش بینی کرده بودند.

مشاجره بر سر تامین بودجه احداث دیوار مرزی در ماه ژانویه، باعث تعطیلی بی‌سابقه دولت آمریکا شد. بخش‌های بزرگی از دولت آمریکا در سایه مناقشه بین کاخ سفید و کنگره به مدت پنج هفته به حالت تعطیل درآمد و پرداخت حقوق حدود ۸۰۰ هزار نفر از شاغلان دولتی به تعویق افتاد.

  • سوءاستفاده از قدرت

تصمیم دولت ترامپ مبنی بر اعلام وضعیت اضطراری با مخالفت گسترده‌ای روبه‌رو شده است. اکنون ۱۶ ایالت آمریکا با طرح شکایت خود به دادگاهی در سانفرانسیسکو، نسبت به این تصمیم دولت ترامپ اعتراض کرده‌اند. به باور آن‌ها، اعلام وضعیت اضطراری در مورد احداث دیوار مرزی با قانون اساسی این کشور سازگار نیست.

شکایت کنندگان از سیاست ترامپ در رابطه با اعلام وضعیت اضطراری، این تصمیم را جلوه‌ای از سوءاستفاده از قدرت از سوی ترامپ می‌دانند. به باور آن‌ها تصمیم‌گیری در مورد توزیع درآمدهای دولتی برعهده کنگره بوده و آن‌ها مایل نیستند پول مالیات‌های مردم صرف احداث این دیوار مرزی شود.

معترضان به تصمیم ترامپ اعلام کرده‌اند که هدفشان از طرح شکایت جمعی ممانعت از سوءاستفاده از اختیارات مقام ریاست جمهوری است.

خاویر بسرا، دادستان کل ایالت کالیفرنیا اعلام کرده است که با این اقدام قصد این است که از اختصاص پول مالیات‌دهندگان به چنین برنامه‌ای جلوگیری شود.

کد خبر 432257

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha