سه‌شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مراسم نکوداشت علی‌اصغر سیدآبادی - نویسنده ادبیات کودک و نوجوان و نامزد جایزه جهانی «آسترید لیندگرن» - برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم نکوداشت علی‌اصغر سیدآبادی

 به گزارش ایسنا، این مراسم نخستین برنامه از نشست‌های مهرآیین؛ معرفی نامزدهای ایرانی جایزه آسترید لیندگرن در سال ۲۰۱۹ است. طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه سه نویسنده دیگر نامزد این رقابت هم تقدیر خواهند شد.

مراسم نکوداشت این نویسنده، پژوهشگر، مروج کتاب‌خوانی و فعال فرهنگی روز  یکشنبه (پنجم اسفندماه) ساعت ۱۵  در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب برگزار می‌شود. در نشست تقدیر از علی‌اصغر سیدآبادی، فریدون عموزاده خلیلی درباره فعالیت‌های این نویسنده سخن خواهد گفت.

پرسش‌ و پاسخ سیدآبادی با مخاطب‌ها و نمایش فیلمی کوتاه از زندگی و فعالیت‌های این فعال فرهنگی و کتاب‌خوانی دیگر بخش‌های این نشست هستند.

عرضه ویژه‌نامه دوزبانه فارسی و انگلیسی درباره سیدآبادی، تهیه‌شده توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز  از دیگر اقدام‌های این نشست خواهد بود. در این ویژه‌نامه کتاب‌شناسی و زندگی‌نامه این نویسنده ارائه شده است و  مرتضی خسرونژاد، مریم جلالی، انسیه موسویان، فرمهر منجزی و مریم محمدخانی درباره کارنامه او نوشته‌اند.

کد خبر 432221

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha