همشهری آنلاین: شرکت خودروسازی آئودی سیستمی طراحی کرده که به راننده پیشنهاد می‌کند با چه سرعتی حرکت کند تا پشت چراغ قرمز گیر نیافتد و سریع‌تر به مقصد برسد.

رانندگان اين خودرو دیگر پشت چراغ قرمز نمی‌مانند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، خودروهای فعلی آئودی به رانندگان اعلام می‌کنند هر چراغ قرمز چه مدت زمان طول می‌کشد. اکنون این خودروها علاوه بر آن به راننده کمک می‌کنند تا از چراغ قرمز ها اجتناب کند!

در همین راستا این شرکت برای نخستین بار سیستم «مشاوره بهینه سازی سرعت در چراغ سبز» (GLOSA) را  رونمایی کرده‌است. این سیستم به راننده توصیه می‌کند با چه سرعتی حرکت کند تا از مدت زمانی که خودرو پشت چراغ قرمز میماند، بکاهد. 

 این سیستم در حقیقت افزونه‌ای بر «فناوری اطلاعات چراغ راهنمایی» است که اطلاعات مربوط به موقعیت خودرو و چراغ راهنمایی و رانندگی را ترکیب می‌کند تا سرعت ایده آل برای خودرو را محاسبه کند که در نمایشگرهای خودرو ظاهر می‌شود.بر اساس این سیستم راننده با اندکی کاهش سرعت و گذر از چراغ سبزهای متوالی می‌تواند در زمان صرفه‌جویی کند و زودتر به مقصد برسد.

پیشنهاد سرعت و TLI بخشی از قابلیت Audi Connect Prime هستند که در سال ۲۰۱۷ عرضه شد و مدل‌های جدیدتر این شرکت مجهز به آن هستند.البته هنوز استفاده از این قابلیت ها محدود به مناطق خاصی است. اما این فناوری در آینده بسیار کارآمد خواهد بود.

کد خبر 432190

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha