همشهری آنلاین: سامسونگ، یکی از تولیدکننده‌های جدی پخش‌کننده‌های بلو-ری، تصمیم گرفته تا از این بازار خارج شود.

سامسونگ تولید پخش‌کننده Blue Ray را متوقف می‌کند

به تدریج، دیسک‌های چرخشی در حال پیوستن به تاریخ هستند. سامسونگ نیز، میخ دیگری بر تابوت این نوع دیسک‌ها زده‌ است. بنابه گفته‌ سامسونگ، این شرکت دیگر پخش‌کننده‌های ۴K بلو-ری جدیدی عرضه نمی‌کند. همچنین برخی منابع اعلام کرده‌اند سامسونگ تولید مجدد پخش‌کننده‌های ۱۰۸۰ بلو-ری قدیمی خود را نیز کاهش داده و احتمالا متوقف می‌کند.

همچنین یکی از مقامات سامسونگ به CNET اعلام کرده که این شرکت در بازار ایالات متحده، پخش‌کنندهای بلو-ری یا ۴K بلو-ری را عرضه نمی‌کند. البته، از نظر فنی احتمال دارد که سامسونگ هنوز هم مدل‌های قبلی پخش‌کننده‌های بلو-ری خود را عرضه کند یا حتی در سایر کشورها، پخش‌کننده‌ی بلو-ری جدیدی معرفی کند؛ اما، از جنبه‌ی عملی همانند شرکت اوپو اعلام کرده که دیگر پخش‌کننده‌ی Blu-ray معرفی نمی‌کند.

سامسونگ تمایل زیادی داشت تا یکه‌تاز پخش‌کننده‌های بلو-ری ۴K شود؛ اما، خروج این شرکت از این رقابت خیلی هم باعث تعجب نیست؛ چرا که تکنولوژی دیسک‌های چرخشی در حال مرگ است. طبق گزارش مؤسسه‌ی تحقیقاتی Nielsen، با پیشی گرفتن استفاده از ابزارهای استریم، میزان بهره‌گیری از پخش‌کننده‌های Blu-ray و DVD به‌شدت کاهش یافته است. هم‌اکنون ۶۶ درصد تماشاگران تلویزیون در منازل از این نوع پخش‌کننده‌ها استفاده می‌کنند؛ درحالی‌که، این رقم در گذشته به ۷۲ درصد می‌رسید. براساس گزارش‌های این مؤسسه، هر نوجوان آمریکایی روزانه به‌طور میانگین کمتر از ۵ دقیقه از این پخش‌کننده‌ها استفاده می‌کند. در عین حال، ابزارهای پخش استریم محتوای ۴K، در سال‌های اخیر از نظر کمیتی افزایش یافته و قیمت‌ آن‌ها نیز بسیار مناسب شده است. هر دو شرکت گوگل و اپل، محتوای ۴K را با قیمت بسیارمناسبی عرضه می‌کنند و همچنین به شکل رایگان، محتوای HD شما را نیزی به ۴K ارتقا می‌دهند.

البته ممکن است هنوز برخی اعتقاد داشته باشند که کیفیت صدا و تصویر پخش‌کننده‌های بلو-ری با ابزارهای پخش استریم قابل مقایسه نیست. وقتی سونی پخش‌کننده‌ی بلو-ری ۴K را از PS۴ Pro حذف کرد، شاید چندان هم خسیس نبود، بلکه باهوش بود!

زومینت

کد خبر 432151

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha