مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شهردار تهران در مراسم رونمایی از سامانه جامع منابع انسانی شهرداری گفت: این مهم باید گسترش یابد چرا که دسترسی به اطلاعات اولین قدم برای شناسایی مشکلات سازمانی است.

شهرداری

به گزارش ایسنا، پیروز حناچی ظهر دوشنبه ۲۹ بهمن در مراسم رونمایی از سامانه جامع منابع انسانی با تبریک چهل سالگی انقلاب اسلامی و با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی گفت: مردم نشان دادند که در مواقع سخت همواره پشتیبان و اصلی‌ترین حمایت کننده‌ی نظام هستند.

او گفت: کسانی که به تعالی سازمان می‌اندیشند و ایده‌های خلاقانه‌ای دارند دراین همایش شناسایی شده و مورد تشویق قرار گرفتند. امروز سامانه جامع منابع انسانی شهرداری رونمایی می‌شود که این مهم باید گسترش یابد چرا که دسترسی به اطلاعات اولین قدم برای شناسایی مشکلات سازمانی است.

حناچی افزود: در حال حاضر بزرگ‌ترین سرمایه‌ی شهری تهران، منابع انسانی است. باید به بهترین وجه با راندمان بالا از توان این افراد استفاده کرد و برای حل مشکلات زیاد شهرداری برنامه ریزی خاصی داشت.

او  با بیان این‌که انباشت نیروی انسانی همان‌طور که می‌تواند یک تهدید باشد یک فرصت است، گفت: اگر برنامه‌ریزی منظم داشته باشیم و مشارک این نیروی انسانی را جلب کنیم می‌توانیم از توان این افراد به نحو احسن استفاده کرد.

شهردار تهران افزود: در حال حاضر در سازمان شهرداری ۶۵ هزار و ۹۳۰ نیرو به صورت مستقیم با شهرداری در ارتباط هستند. : اما پیش از این و روزی که ما وارد شهرداری شدیم تعداد پرسنل ۶۸ هزار نفر بود و حالا سیر نزولی را طی می‌کنیم.

او با بیان این که موضوع مدیریت دانش در سازمان شهرداری می‌بایست در همه حوزه‌های تخصصی مورد توجه قرار گیرد، گفت: اثرگذاری مدیریت دانش و تجربه ‌گاری کمتر از آموزش در سازمان‌های تخصصی شهرداری نیست. ما می‌توانیم یک شبکه اصلی ارائه تجربیات ایجاد کنیم چرا که در طراحی شهری این تجربیات بسیار حائز اهمیت است. به عنوان مثال هیچ وقت هیچ‌کس تصور نمی‌کرد که به دلیل وجود محله نواب، بزرگراه چمران به سایر بزرگراه‌های جنوبی وصل شود. اما این اتفاق افتاد و هم هزینه‌های اجتماعی و هم تبعاتی داشت و اگر شاید از تجربه نمونه‌های خارجی استفاده می‌شد مسیر پروژه عوض می‌شد. اما می‌بینیم که بعد از مدتی از تجارب دیگر الگو گرفته شد و مثلاً در ساخت یادگار امام و امام علی (ع) به ارتباطات محلی توجه شد و این نتیجه استفاده از تجربیات قبلی است.

حناچی گفت: در سازمان‌های پویا می‌بایست تجربیات ناموفق نیز به اشتراک گذاشته شود تا از تکرار آنها جلوگیری شود. باید به خلاقیت کارکنان و ایده‌پردازی‌های نو آنها توجه شود چرا که سازمان‌های متحول‌کننده در دنیا همچون ماکروسافت و گوگل هم شکل اداری‌شان فرق دارد و هم برای ایده‌پردازی و تشویق پرسنل به روش‌های ویژه نوآورانه دست می‌زنند.

او افزود: اولین ویژگی سازمان‌های خلاق نگاه نقادانه آنها است. اگر در سازمان نگاه نقادانه وجود داشته باشد امکان تعالی و رشد آنها وجود دارد در غیر این‌صورت در چنبره گردونه باطل گرفتار می‌شوند.

حناچی با بیان این‌که برگزاری نشست‌های تخصصی برای انتقال تجربیات بسیار مهم است، گفت: سازمانی که اهل نقد و تفکر باشد و اجازه بازبینی به مسیرهای قبلی بدهد، امکان خروجش از گره‌ها بیشتر است.

او گفت: به معاونت منابع انسانی توصیه می‌شود که در مورد اصلی‌ترین مسائل در شهرداری همچون ظرفیت بالای نیروی انسانی در مقابل پست سازمانی وضعیت منابع مالی ناپایدار و محدودیت منابع نسبت به اهداف و آرمان‌های شهرداری، آلودگی هوا و ترافیک چاره اندیشی کرده و نسبت به جلب تجربیات اقدام کنند.

در ادامه ابراهیم شیخ، معاون منابع انسانی شهرداری تهران نیز با بیان این‌که امروز فرصتی فراهم شد تا تجارب کارکنان شهرداری در بخش‌های مختلف احصاء شود، گفت: در مرحله اول تجربیات ۱۲۲ شهردار ناحیه احصاء و به اشتراک گذاشته شد و سال آینده تجربیات مدیریتی همه مدیران احصاء می‌شود.

شیخ گفت: ۷۰ درصد یادگیری مدیران حاصل از تجربه است. باید بانکی از تجارب و ایده‌ها شکل بگیرد که بتوانیم از این مهم برای اداره بهتر شهر استفاده کنیم.

او با بیان این‌که سامانه جامع منابع انسانی قول بزرگ شهرداری به مردم بود و امروز تمام اطلاعات مدیران در اختیار مردم است و می‌توانیم بگوییم که بزرگ‌ترین شفافیت در حوزه منابع انسانی امروز رونمایی شد و در اختیار مردم قرار گرفت، گفت: در این سامانه اطلاعات مدیران و کارکنان شهرداری، اطلاعات مدیران ارشد و مشخصات کارکنان و اطلاعات سفرهای خارجی کارکنان ثبت شده است.

کد خبر 432123

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha