همشهری‌آنلاین: مدیرعامل سازمان پارک‌ها از کاشت درخت در ۱۲۵۰ هکتار کمربند سبز تهران در نیمه دوم اسفند ۹۷ خبر داد.

کاشت درخت

 علی محمد مختاری صبح دوشنبه ۲۹ بهمن در حاشیه طرح بازآفرینی باغ عبقری در منطقه دو با حضور در جمع خبرنگاران در مورد کمربند سبز تهران گفت: این طرح ۵۰ هزار هکتار است که اجرای آن در دستور کار قرار دارد. از ۱۵ اسفند ماه توسعه کمربند سبز در دستور کار قرار می‌گیرد و ۱۲۵۰ هکتار از دامنه‌های جنوبی البرز زیر چتر کاشت درختان قرار می‌گیرند و نکته قابل توجه این است که تمامی این کمربند با پسآب تسویه شده آبیاری می‌شود؛ چرا که معتقدیم برای جلوگیری از فرونشست زمین باید منابع آب زیرزمینی را حفظ کنیم.

به گزارش ایسنا، مختاری با بیان این‌که ۶۵۰ قطعه باغ بالای ۵ هزار متر در تهران شناسایی شده است، در پاسخ به برخی انتقادات در مورد عدم کاشت درخت بر روی دامنه کوه‌ها، گفت: کاشت گونه‌های گیاهی براساس توپوگرافی خاک خواهد بود و کاشت هر گونه بررسی شده است.

او در تشریح واگذاری باغ وثوق و عقبری به شهرداری برای تبدیل شدن به فضای عمومی گفت: شهردار تهران و رئیس بنیاد مستضعفان با یکدیگر رایزنی کرده و قرار شد که باغات در اختیار بنیاد برای استفاده عموم مردم در اختیار شهرداری قرار گیرد و به همین دلیل صبح امروز باغ وثوق الدوله به متراژ دو هکتار در منطقه ۱۴ و باغ عقبری به متراژ یک هکتار در منطقه ۲ در اختیار شهرداری تهران قرار داده شد تا نسبت به بازآفرینی آن برای استفاده عموم مردم اقدام کنیم و ظرف دو الی سه ماه آینده این باغات در اختیار مردم قرار خواهند گرفت.

مهندس مختاری افزود: یکی از سیاست‌های شهردار تهران این است که باغات در محلات کم برخوردار که سرانه فضای سبز آن کم است شناسایی، خریداری و احیا شوند، گفت: . در مناطق کم برخوردار از نظر سرانه فضای سبز، در مرحله اول نسبت به شناسایی اقدام کردیم و اگر بشود نسبت به خریداری آن اقدام می‌شود و یا نسبت به احیای آن اقدام می‌شود.وی

او در مورد نورپردازی درختان نیز با بیان این‌که ما موافق نورپردازی درختان نبوده و نیستیم، گفت: در گذشته یکی از سازمان‌های شهرداری قصد داشت که محور خیابان ولیعصر را نورپردازی کند، اما مانع از آن شدیم و تنها توانست حدفاصل تجریش تا پارک وی را نورپردازی کند و می‌بینید که خواب درختان را به هم زده و ما نیز مخالف نورپردازی هستیم.

کد خبر 432098

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha