همشهری آنلاین: رییس مجلس شورای اسلامی از وزارت امور خارجه و دستگاه های امنیتی خواست حادثه تروریستی استان سیستان و بلوچستان را رسیدگی کنند و گفت: دولت پاکستان باید پاسخگوی این اقدام باشد که از سرزمین آنها گروهک تروریستی عملیات را طراحی و عمل کرده است،

دولت پاکستان باید پاسخگوی حادثه تروریستی زاهدان باشد

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «علی لاریجانی» در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس، حادثه تروریستی در استان سیستان و بلوچستان که شماری از برادران مجاهد سپاه به شهادت رسیدند را به خانواده معظم این عزیزان و مردم استان اصفهان تسلیت گفت و از همت آنها در تشییع جنازه باشکوه آن عزیزان سپاسگزاری کرد.

وی ادامه داد: دولت پاکستان باید پاسخگوی این اقدام باشد که از سرزمین آنها این گروهک این عملیات را طراحی و عمل کرده است.

رییس مجلس خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه و دستگاه های امنیتی باید رسیدگی جدی به این حادثه کنند و در این مقطع پاکستان نمی تواند غیرمسوولانه عمل کند.

لاریجانی یادآور شد: با همه احترامی که برای دولت همسایه پاکستان قائلیم اینگونه رفتارها سطح همکاری دو کشور را به شدت مخدوش می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن را ارزشمند و ذی قیمت برای امنیت و منافع ملی دانست و از ملت ایران قدردانی کرد.

رییس مجلس همچنین اقدام عجولانه آمریکا و ر‍ژیم صهیونیستی در نشست سبک ورشو را نشانگر دست خالی آنها دانست.

لاریجانی افزود: این همه سروصدا و نتیجه آن چند سخنرانی تکراری و بی محتوا بود که نشان داد آمریکا ملعبه دست یک گروهک تروریستی قرار گرفته و با تخیلات در صحنه دیپلماسی ظاهر شده است و بیش از آن که آمریکا و اسراییل برای ایران فضا سازی کنند خود را در قلمرو بین المللی نفله و بیمقدار کردند .

وی در ادامه از پیام سترگ و خردمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی تشکر و قدردانی کرد.

رییس مجلس تصریح کرد: این پیام از محتوای غنی برای آینده انقلاب اسلامی برخوردار است و اجزا منسجم آن مسیر کشور را برای حکمرانان و ملت مشخص می کن،د لازم است مرکز پ‍ژوهش ها برای تحقق پیام اقدامات لازم را طراحی و در اختیار کمیسیون های تخصصی قرار دهد.

کد خبر 431969

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha