یکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس شورای شهر تهران با اشاره به سخنان قالیباف در یک برنامه تلویزیونی گفت: بخشی از سخنان قالیباف در صدا و سیما غیرمنصفانه و ظلم به شهرداری و شورا بوده و می‌بایست صدا و سیما فرصت پاسخگویی به شورا و شهرداری بدهد و قالیباف نیز اظهارات خود را اصلاح کند.

محسن هاشمي

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی صبح امروز در ابتدای جلسه شورای شهر تهران ضمن تسلیت دو حادثه اخیر در کشور گفت: ابتدا لازم است به دو حادثه همزمان که مظلومیت و حقانیت ملت ایران را در جهان نشان داد اشاره کنم، نشست ورشو که تصویری تمام نما از شرایط بحرانی جهان اسلام و عمق فاجعه در برخی دولتهای عربی را نشان می‌دهد که کنار رژیم اسرائیل وعلیه جمهوری اسلامی ایران و جریان اصیل اسلامی قرار گرفته‌اند و در همان روز، حادثه تروریستی در سیستان وبلوچستان که مردم ایران را داغدار کرد و البته میوه چنین اقدامات خارج از چارچوب حقوق و روابط بین المللی محسوب می‌شود.

وی افزود: شباهت دیگر این دو حادثه آن بود که هیچکدام به اهداف خود نرسیده و نخواهند رسید. اگر چه در ورشو آمریکا توانست برخی از دولت‌های عربی را در کنار رژیم اسرائیل و منافقین گرد هم آورد اما نتوانستند حتی اشاره‌ی کوچکی به نام بزرگ ایران کنند و در عملیات تروریستی نیز اگر چه خون پاک مرزبانان به زمین ریخت اما شرمساری این حادثه به جای ایران، برای عاملان و آمران آن ماند.

هاشمی همچنین فوت همسر دکتر شریعتی و خواهر نایب رئیس شورای شهر را تسلیت گفت.

رئیس شورای شهر در ادامه به لایحه‌ی بودجه ۹۸ شهرداری اشاره کرد و گفت: با اینکه با تأخیر به شورا ارسال شد اما امیدواریم در زمان بندی مقرر بررسی شود.

وی با بیان اینکه پرهیز از هزینه‌های غیرضرور و تشریفاتی، افزایش بهره وری، توسعه حمل و نقل عمومی، ترمیم آسیب‌های اجتماعی، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و نوسازی بافت فرسوده از جمله اولویت‌های بودجه ۹۸ است، گفت: در شرایط انقباضی مالی تنها راهکار جلوگیری از روزمرگی و رکود در توسعه شهر است و باید کاری بکنیم با حذف رانت‌ها و موازی کاری‌ها و سوءمدیریت‌ها به مطالبات مردم پاسخ درستی دهیم.

به اعتقاد هاشمی، سال ۹۸ سال قضاوت مردم در مورد عملکرد مدیریت شهری و لیست امید خواهد بود نتیجه‌ی قضاوت مردم در آرا انتخابات مجلس دیده خواهد شد.

وی با بیان اینکه متأسفانه در روزهای اخیر برای شورا اتفاقات غیر منصفانه‌ای رخ داد گفت: دو عضو شورا یعنی میرلوحی و خدا کرمی به دادگاه احضار شدند و نتوانستند از خود دفاع کنند و اشد مجازات برای میر لوحی صادر شد که امیدواریم در واخواهی و تجدید نظر این مشکل حل شود.

کد خبر 431966

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha