این ماهنامه از خردادماه ۱۳۸۹ بطور منظم و با موضوعات رسانه، روابطعمومی، تبلیغات، بازاریابی و جامعه اطلاعاتی منتشر میشود.
امیرعباس تقیپور مدیرمسئول این ماهنامه در بخشی از سرمقاله خود آورده:
صداوسیما خسته است یا آماده؟ ارزیابیهای مقطعی، اظهارنظرهای کارشناسی درباره این سازمان و حتی انتقادات بیرحمانۀ برخی از جناحها و گروههای سیاسی و اجتماعی از صداوسیما اگرچه میتواند بخشی از واقعیتهای عملکردی این نهاد رسانهای را به تصویر بکشد، قطعاً جامع نبوده و نیست. صداوسیما وقتی تصمیم گرفت شبکههای خود را توسعه دهد، نقشۀ محیط رسانهای دنیا چگونه بود؟ با چه آمادگیای، بهلحاظ لجستیک و نیروی انسانی، وارد کارزار توسعه شده و به دنبال تحقق چه اهدافی بود؟ آیا برنامهریزان و سیاستگذاران موضوع تغییرات دائمی تکنولوژیکی در حوزههای اینترنت، ماهواره و تلفن همراه را پیشبینی کرده بودند؟
- در زیر عناوین مطالبی که در پرونده «رسانه» این شماره کار شده آورده شده است:
- مواظب دست به یقه شدن مجریان باشید! نوشتهی علی البرزی
- بررسی مشخصات مجریان و قوانین حقوقی حاکم بر تلویزیون، نظمیۀ کوی جام جم به قلم احمد کارخانه
- نگین پذیرا در گفتوگو با منصور ضابطیان، برنامهساز و تهیهکنندۀ برنامههای تلویزیونی: قرار نیست حال کسی را بگیریم
- در گفتوگو با مسعود فروتن، کارگردان و بازیگر پیشکسوت، کاری کنیم مردم سراغ تلویزیونهای فارسیزبانِ دیگر نروند
- مدیریت ستارهها، سخت اما ممکن! به قلم، میکائیل دیانی
- هزار راه اشتباهرفته در صداوسیما، نوشته ی حامد معالی مهربانی
- مجریان صداوسیما، سرابی از دریاچهای کذایی به قلم، حمید ابراهیمزاده
- زهرا بهاری، دکتری روانشناسی، درباره اخلاق در تلویزیون و اثر آن بر مخاطب میگوید، سرمایهای به نام محبوبیت اجتماعی
- مطالبی که در پرونده «اجتماعی» با تمرکز بر موضوع «چالشهای یک مهاجر» آمده است:
- دیگر روستایی وجود ندارد! به قلم فریدون مجلسی
- زبان و جامعهپذیری مهاجران نوشتهی احسان حمیدیزاده
- وقتی میگوییم: من ایرانیام به قلم اسماعیل امینی
- دکتر فرهنگ ارشاد در گفتوگو با مدیریت ارتباطات، فضای مجازی بر کیفیت مهاجرت تأثیر گذاشته است مصاحبهای از علی ورامینی
- نداشتن ارتباطِ موفق در غربت چه آسیبهای روحی و روانیای در پی دارد؟ «در من کسی خاموش میگرید...» نوشته ی بهرام تیموری
- خودکشی معنایی و احساسی مهاجر ایرانی به قلم بیژن آریانا
- دشواریهای زندگی در سرزمین ساموراییها نوشته ی فرناز خطیبی جعفری
- مهاجرت و دغدغۀ نمایندگی! به قلم محمد نجفی
- زندگـی در تعلیق نوشته ی مریم وحدتی
- درباره چالشهای هویتی پسامهاجرت، «کندنِ ردایِ استادی» به قلم حسین میمنی
- زمستانِ مهاجرت نوشتهی، صادق رضاییمنش
- از دیگر مطالب این شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات میتوان به:
- مهم نیست کجا هستی، ارتباط چارۀ کار است نوشته سعید هادیپور
- عصر گفتمان ۱۹، فضای سوم و تداخل گفتمانی به قلم حسن بشیر
- مریم سلیمی در گفتوگو با یکی از صاحبنظران حوزۀ اینفوگرافیک و دیتاژورنالیسم «مارکو جیانینی» حقیقت در دادههاست.
- نگاهی به همایش بازاریابی معناگرا به قلم امیر کاکایی
- گفتوگو با محمد طلوعی، نویسنده و مشاور نشریات «سان» و «ناداستان»
در ایران، دوباره کادوپیچ کردن محتوا را بلد نیستیم!
- فقر روابطعمومی در طراحی و برنامهریزی کمپینهای ارتباطی نوشته ی حمید شکریخانقاه
- خطرات کمپینهای دوستت را صدا کن در شبکههای اجتماعی، وقتی چراغ خاموش مسدود میشوید به قلم مینا عینیفر
- سواد رسانهای؛ مانع رفتار مخرب اقتصادی نوشتهی حمیدرضا کمالی
- نگاهی به برخی از روندهای رو به رشد فعالیتهای مرتبط با ارتباط با مشتریان در سال ۲۰۱۹، الزاماتی که نیاز به توجه بیشتری دارند! به قلم امیر کاکایی
یکصد و پنجمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات به صاحب امتیازی مؤسسه مطبوعاتی دایره رنگی ایدهآل و مدیرمسئولی امیر عباس تقیپور و سردبیری سمیرا رستگارپور در ۸۴ صفحه با قیمت ۱۵هزار تومان بفروش میرسد.
نظر شما