مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک روزنامه ایتالیایی اخبار مربوط به تولید واکسن ضد ایدز در ایتالیا را نادرست خواند و نوشت که هیچ واکسنی برای بیماری ایدز وجود ندارد.

ساخت واكسن ايدز

به تازگی برخی از رسانه‌های ایتالیا از تولید واکسن ایدز که تا ۹۰ درصد موفقیت آمیز خوانده شده بود؛ خبر دادند که باعث حیرت در جامعه علمی جهان و شادی در میان هزاران بیمار مبتلا به ایدز شد.

به گزارش ایرنا؛ روزنامه ایتالیاییایل فاتو کوئوتیدانو  روز شنبه نوشت : باوجود انتشار اخباری مبنی بر تولید واکسن ایدز در ایتالیا؛ متاسفانه تاکنون هیچ واکسنی برای این بیماری در ایتالیا ساخته و تولید نشده است.

با این حال برخی از روزنامه های مهم از جمله 'کوریره دلاسرا' با عنوان 'ایدز، واکسن ایتالیایی و آینده بدون دارو' این خبر را منتشر کردند.

۲۰ سال پیش در سال ۱۹۹۸ میلادی نیز رسانه‌های ایتالیایی اخبار مشابهی درخصوص تولیدواکنس ضد بیماری ایدز منتشر کرده بودند.

طی سالهای اخیر دولت ایتالیا ده‌ها میلیون یورو برای حمایت از طرح تولید واکسن ایدز بر پایه پروتئین Tat هزینه کرده است اما با گذشت سالها تحقیق و پژوهش؛ هنوز هیچ واکسنی برای این بیماری تولید نشده است.

براساس این گزارش،  تاکنون گام‌هایی دراین جهت برداشته شده و محققان بر این باورند که امکان اینکه در آینده بتوان کنترل این بیماری را بدون استفاده از داروهای ضد ویروسی و تنها با استفاده از پروتئین Tat در دست گرفت، وجود دارد.

کد خبر 431925

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha