همشهری آنلاین: هر گونه ساخت و ساز بدون نصب تابلوی مخصوص شناسنامه ساختمان با دستور رئیس حوزه قضایی لواسانات به رؤسای کلانتری‌های این حوزه ممنوع شد.

لواسانات

به گزارش فارس، با دستور رئیس حوزه قضایی لواسانات هر گونه ساخت و ساز در لواسانات بدون نصب تابلوی مخصوص شناسنامه ساختمان ممنوع و مامورین کلانتری مکلف شدند در صورت عدم نصب تابلوی مذکور و یا ساخت طبقه اضافه بر مندرجات پروانه که در تابلو قید شده ساخت و ساز را متوقف کنند.

در متن دستور شریعتی رئیس حوزه قضایی لواسانات خطاب به روسای کلانتری‌های این حوزه قضایی آمده است:

«نظر به اینکه اخیرا، ساخت و سازهای غیرمجاز زیادی در لواسانات صورت گرفته است، در جهت پیشگیری از جرم و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و حفظ حقوق بیت‌المال هرگونه ساخت و ساز در هر نقطه از لواسانات اعم از محدوده شهرها و حریم شهر و روستاها و اراضی کشاورزی بدون نصب تابلوی مخصوص شناسنامه ساختمان که شامل شماره پروانه ساخت، مرجع صدور پروانه، تعداد طبقات و مهندس ناظر و ... می‌شود ممنوع بوده است.

در بخش دیگری از این دستور آمده است: در صورت مشاهده ساخت و ساز بدون نصب این تابلو حتی در مرحله خاکبرداری و یا ساخت و ساز طبقات اضافه بر پروانه که در تابلوی مذکور قید شده، نسبت به توقف این ساخت و سازها اقدام و نتیجه جهت اقدامات قانونی به این حوزه قضایی اعلام گردد.

بدیهی است در صورت گزارش مردمی یا گزارش مراجع قانونی از قبیل شهرداری، جهاد کشاورزی و بخشداری در این خصوص نیز نسبت به اجرای دستور مذکور اقدام گردد.

ضمناً با توجه به اینکه احتمال نصب تابلوهای صوری و یا درج مشخصات خلاف مندرجات پروانه توسط متخلفین وجود دارد مراجع صدور پروانه در این خصوص نظارت نموده و به محض مشاهده مراتب را گزارش نمایند.»

کد خبر 431919

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha