همشهری آنلاین: شرکت خودروسازی لکسوس با داشتن تنها ۱۰۶ ایراد در هر ۱۰۰ خودرو برای هشتمین سال پیاپی عنوان قابل‌اعتمادترین برند خودرویی ۲۰۱۹ را به دست آورد.

پورشه 911

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یواس‌ای تودی، لکسوس در حالی در رتبه‌بندی موسسه جی‌دی پاور از خودروهای قابل‌اعتماد بازار آمریکا در صدر ایستاد که شرکت مادر آن یعنی تویوتا رده دوم مشترک را همراه با پورشه از آن خود کرد. این دو برند معتبر دنیای خودرو آمار میانگین ۱۰۸ ایراد در هر ۱۰۰ خودرو داشتند و شورولت و بیوک هم به ترتیب با ۱۱۵ و ۱۱۸ ایراد در رده‌های چهارم و پنجم قرار گرفتند.

پورشه که زیرمجموعه خودروسازی آلمانی فولکس‌واگن است، در رتبه‌بندی جی‌دی پاور از قابل‌اعتمادترین خودروها یک عنوان برتر هم به دست آورد؛ قابل‌اعتمادترین خودروی صنعت خودروسازی با پورشه ۹۱۱. این نخستین بار است که یکی از خودروهای پورشه این عنوان بسیار معتبر را از آن خود می‌کند. جی‌دی پاور قابل‌اعتماد بودن خودروهای سه ساله را در بازه زمانی ۱۲ ماه اخیر بررسی کرده و این یعنی خودروهای مدل ۲۰۱۶ به بعد در آن بررسی شده‌اند.

درست ۳۰ سال از زمان مطالعه و بررسی قابل‌اعتماد بودن خودروها در جی‌دی پاور می‌گذرد و برای بازه زمانی منتهی به دسامبر ۲۰۱۸، میانگین تعداد ایرادها در هر ۱۰۰ خودرو ۱۳۶ بوده است. چهار خودروساز بزرگ آلمانی یعنی بی‌ام‌و، آئودی، فولکس‌واگن و مرسدس بنز همگی بالاتر از رده میانگین (کمتر از ۱۳۶ ایراد در هر ۱۰۰ خودرو) ایستادند. مینی، هیوندای، کیا، اینفینتی و سوبارو هم دیگر خودروسازان بالاتر از میانگین هستند.

در منطقه پایین‌تر از میانگین تعداد ایرادها در هر ۱۰۰ خودرو به ترتیب نام این خودروسازان به چشم می‌خورد: نیسان، کرایسلر، فورد، هوندا، لینکلن، میتسوبیشی، مزدا، جی‌ام‌سی، کادیلاک، جیپ، جگوار، آکورا، رم، دوج، ولوو، لندروور و فیات. تعداد ایرادهای فیات ۲۴۹ در هر ۱۰۰ خودرو و ۱۳ درصد بیش از رده یکی مانده به آخر جدول قابل‌اعتمادترین خودروهاست؛ ۲۲۱ ایراد در هر ۱۰۰ دستگاه خودروی انگلیسی لندروور.

از میان ۲۰ شرکت و برند برتر صنعت خودروسازی که جی‌دی پاور اطلاعات آنها را بررسی کرد، پنج برند لکسس، تویوتا، بی‌ام‌و، شورولت و بیوک هر کدام دو خودرو در میان قابل‌اعتمادترین‌ها دارند. ضمن اینکه دست‌کم سه خودروی تحسین‌شده فهرست امسال دیگر تولید نمی‌شوند؛ بیوک لاکراس، بیوک ورانو و کرایسلر تاون اند کانتری. از سال ۲۰۱۶ به این سو تعدادی از خودروهای قابل‌اعتماد موجود در بازار هم بازطراحی و عرضه شده‌اند.

شورولت سونیک، بیوک ورانو، مینی کوپر، کیا سول، لکسوس ای‌اس، تویوتا کمری، دوج چلنجر، بی‌ام‌و سری۵، بیوک لاکراس، فولکس‌واگن تیگوان، آئودی کیو۳، شورولت ایکویناکس، بی‌ام‌و ایکس۳، نیسان فرانتیر، هیوندای سانتافه، لکسوس جی‌ایکس، کرایسلر تاون اند کانتری، فورد اکسپدیشن، تویوتا توندرا و شورولت سیلورادو در رده‌ها و کلاس‌های مختلف قابل‌اعتمادترین خودروها معرفی شدند.

کد خبر 431866

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha