همشهری آنلاین: بیست و پنجمین فیلم جیمز باندی و آخرین نقش‌آفرینی دنیل کریگ در قالب مامور مخفی ۰۰۷ حدود دو ماه دیرتر در آستانه عید پاک روانه پرده سینماها می‌شود.

دنيل كريگ در نقش جيمز باند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایندی‌وایر، «باند ۲۵» که پیش‌تر قرار بود ۱۴ فوریه ۲۰۲۰ اکران شود، حالا با دو ماه تاخیر در هشتم آوریل در سینماهای ایالات متحده و کانادا به نمایش درمی‌آید؛ چهارشنبه پیش از آغاز تعطیلی‌های مربوط به عید پاک در آمریکای شمالی. این دومین تغییر تاریخ اکران بیست و پنجمین فیلم جیمز باندی است که ابتدا هشتم نوامبر ۲۰۱۹ برای آغاز نمایش عمومی آن اعلام شده بود.

استودیوهای مترو گلدوین مه‌یر MGM و یونیورسال مسئولیت پخش داخلی و جهانی «باند ۲۵» را بر عهده دارند که به کارگردانی کری فوکوناگا تولید می‌شود و کریگ در آن پنجمین و آخرین بار نقش جیمز باند را ایفا می‌کند. لیا سیدو، رالف فاینس، نومی هریس و بن ویشا که سال ۲۰۱۵ در «اسپکتر» کنار کریگ حضور داشتند، در فیلم تازه هم بازی خواهند کرد.

فوکوناگا نخستین فیلمساز آمریکایی در تاریخ MGM است که روی صندلی کارگردانی یک فیلم جیمز باندی می‌نشیند. فیلمبرداری از چهارم مارس (میانه‌های اسفند) بر اساس فیلمنامه نیل پرویس و رابرت وید آغاز می‌شود؛ دو نویسنده‌ای که از «دنیا کافی نیست» یعنی در شش پروژه پایانی باند کار نگارش فیلمنامه را انجام داده‌اند.

دو فیلم آخر جیمز باند به کارگردانی سم مندس پرفروش‌ترین فیلم‌های این مجموعه بسیار موفق و محبوب هستند؛ «اسکای‌فال» ۱.۱ میلیارد دلار و «اسپکتر» ۸۸۱ میلیون دلار. فیلم اخیر با ۲۵۰ میلیون دلار پرهزینه‌ترین پروژه بوده و البته هنوز بودجه «باند ۲۵» نهایی و اعلام نشده است.

استودیوهای مارول و دیزنی ۲۶ آوریل امسال «انتقام‌جویان: پایان بازی» را روانه پرده سینماها می‌کنند و برای نخستین روز ماه می ۲۰۲۰ یک پروژه فعلا بدون نام از مارول در نوبت اکران است. استودیو یونیورسال هم تاریخ اکران «سریع و خشمگین ۹» را با شش هفته تاخیر از ۱۰ آوریل به ۲۲ می ۲۰۲۰ و تعطیلی‌های روز یادبود منتقل کرد.

از ۱۹۹۵ و «گلدن‌آی» هر هفت فیلم آخر جیمز باند در بازه زمانی پاییز به نمایش عمومی درآمده بودند. «جواز قتل» به کارگردانی جان گلن با دومین حضور تیموتی دالتن در نقش اصلی در سال ۱۹۸۹ آخرین فیلم این مجموعه بود که خارج از پاییز و در تابستان اکران شد.

کد خبر 431841

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha