همشهری‌آنلاین: دانشنامه اساطیر جهان که با ترجمه ابوالقاسم اسماعیل پور به بازار کتاب عرضه شده است، ‌در نشست شهر کتاب مورد نقد و ارزیابی قرار می‌گیرد.

به گزارش همشهری‌آنلاین دراین نشست علاوه بر اسماعیل پور، دکتر ژاله آموزگار و دکتر کتایون مزداپور، دوتن از اسطوره‌شناسان، حضور دارند که به بررسی و نقد این دانشنامه می‌پردازند.

کتاب دانش‌نامه‌ اساطیر جهان نوشته‌ رکس وارنر با ترجمه‌ ابوالقاسم اسماعیل‌پور در قطع رحلی از سوی انتشارات اسطوره و با همکاری سازمان میراث فرهنگی به بازار کتاب عرضه شده است. این اثر دانش‌نامه‌ای‌ جامع به شکل مضمونی و موضوعی است و درون‌مایه‌های‌ اساطیری در اساطیر جهان به سبکی جذاب در آن بحث می‌شود.

ابوالقاسم اسماعیل پور در زمینه تالیف و ترجمه کتاب‌های مربوط به اسطوره دستی چیره دارد و تاکنون دهها کتاب با موضوعات متنوع اسطوره های کشور های مختلف جهان را ترجمه کرده است. قرار است به زودی کتاب آیین مانی که حاصل همکاری وی و زنده یاد مهرداد بهار است از سوی انتشارات کارنامه به بازار کتاب عرضه شود.

اسماعیل پور در ترجمه دانشامه اساطیر سعی کرده است با اشرافی که روی اساطیر ایران داشته است، این بخش را علاوه بر مطالب مربوط به نویسنده اصلی دانشنامه با مطالبی که خود از اساطیر ایران می دانست تکمیل کند.

نشست هفتگی شهرکتاب در ساعت 17 روز 16 بهمن در محل شهر کتاب مرکزی واقع در خیابان حافظ نبش زرتشت برگزار می‌شود.

شهر کتاب همچنین پنجمین نشست از سلسله نشست های فردوسی شناسی و شاهنامه را با حضور دکتر سعید حمیدیان در ساعت 17 روز هفدهم بهمن برگزار می‌کند.

کد خبر 43178

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز