مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰
۰ نفر

جشنواره شهر برفی به شکرانه بارش پر برکت برف و با هدف ایجاد روحیه نشاط و تحرک در بین مردم همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی می‌شود.

جشنواره ملی سازه های برفی در غرب استان اصفهان

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، شهردار افوس و رییس هیات اسکی در حاشیه توزیع کارت شرکت کنندگان این جشنواره در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال برای میزبانی از ۱۰۰ هزار گردشگر برنامه ریزی شده است.
بر اساس آخرین آمارها تاکنون برای ۳۹ گروه شرکت کننده کارت صادر شده است.

روح الله بابایی افزود: در دوره گذشته ۵۰ هزار گردشگر از شهر افوس و جشنواره سازه‌های برفی آن بازدید کردند.

وی با بیان اینکه هنرمندان و مجسمه سازان برگزیده کشوری در این جشنواره حضور دارند، خاطرنشان کرد: علاقه مندان دراین جشنواره به مدت ۲ روز در روزهای ۲۵ و ۲۶ بهمن امسال ایده های برفی خود را ساخته و به معرض نمایش می گذارند و در روز پایانی از سازه های برتر تجلیل می ‌شود.
شهردار افوس اضافه کرد: طبیعت، خاطرات قومی و بومی، ادبیات غنی، ضرب المثل ها، آداب و رسوم، نمادهای ارزشی و دیگر ایده های نو از جمله محورهای این جشنواره در طراحی، ساخت و اجرای حجم و سازه‌ های برفی است.

به گفته کارشناسان هواشناسی اکنون ارتفاع برف در پیست اسکی افوس بیش از یک متر است و زمینه برای اجرای این جشنواره مهیاست.

این کارشناسان وضعیت جوی امروز و فردا در بویین میاندشت را به صورت صاف تا قسمتی ابری و غبار صبحگاهی گاهی وزش باد و از بعد از ظهر جمعه افزایش ابر پیش بینی کرده‌اند.

به گفته آنان دمای هوا در استان و منطقه طی ۲۴ آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت.

مسوولان همچنین توصیه کردند مسافران در حرکت به سمت نقاط کوهستانی و برف گیر تجهیزات ایمنی و گرمایشی به همراه داشته باشند.

اکنون امکانات رفاهی و اسکان برای شرکت کنندگان و گردشگران در شهر افوس آماده است.

پیست اسکی افوس به طول ۸۵۰ متر در منطقه گردشگری سرچشمه واقع شده و مجهز به تله اسکی است، امکانات متعدد رفاهی و ورزشی مانند توقفگاه، سالن غذا خوری، سرویس بهداشتی، آلاچیق و مجموعه ورزشی کودک در این مکان فراهم است و امکان اجاره، فروش و آموزش استفاده از وسایل اسکی برای علاقه مندان وجود دارد.

این پیست دارای استانداردهای لازم، شیب و ارتفاع مناسب و بالابر بشقابی است که سهولت بالا رفتن اسکی‌ بازان به دامنه کوه را فراهم می کند.

بوئین میاندشت از شمال به شهرستان خوانسار، از جنوب به شهرستان فریدونشهر، از طرف شرق به شهرستان فریدن و از غرب به شهرستان الیگودرز از توابع استان لرستان منتهی می‌گردد.

آب و هوای کوهستانی و زمستان های پر برف این خطه، زمینه مساعدی را برای رونق گردشگری و جذب توریست مهیا کرده است. بوئین میاندشت به دلیل ویژگی های منحصر به فرد طبیعی و اقلیمی به 'بهشت گردشگری غرب استان' مشهور است.

شهر افوس از توابع بویین میاندشت، در غرب استان اصفهان و ۳۸ کیلومتری شهرستان فریدن درمیان پیش کوه های داخل زاگرس مرکزی قراردارد.
افوس در دامنه کوه قوسی شکل به همین نام ایجاد شده است که بلند و برف گیر است و به همین دلیل جویبارهای زیادی از این کوه سرچشمه می‌ گیرد.

در زمان حاضر پیست اسکی فریدونشهر و پیست اسکی افوس، مهمترین نقاط گردشگری زمستانه استان اصفهان است که سالانه بیش از ۴۰ هزار گردشگر را از استان و سراسر کشور به سوی خود جذب می کنند.
پیست اسکی افوس دومین پیست غرب استان اصفهان با فاصله ۲ کیلومتری از شهر در مجموعه گردشگری سرچشمه افوس و در ۱۸۰ کیلومتری استان اصفهان قرار دارد

کد خبر 431729

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha