همشهری آنلاین: ولادیمیر پوتین ابراز اطمینان کرد که نشست امروز روسای جمهوری روسیه، ایران و ترکیه در سوچی، انگیزه جدیدی برای حل و فصل اوضاع در سوریه بوجود خواهد آورد.

پوتین: به نتیجه مثبت نشست سران سوچی اطمینان دارم

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در دیدار با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه‌ای خود ابراز اطمینان کرد که نشست سران سه‌جانبه امروز در سوچی، انگیزه جدیدی برای حل و فصل اوضاع در سوریه بوجود خواهد آورد.

پوتین گفت: «امروز در سوچی چهارمین نشست سران سه‌جانبه کشورهای ضامن صلح در چارچوب مذاکرات آستانه برگزار می شود و من اطمینان دارم که ما می‌توانیم انگیزه جدیدی به عادی سازی اوضاع در سوریه، چه در عرصه زمینی و چه در چارچوب تلاش‌ها در جهت حل و فصل سیاسی-دیپلماتیک و از سرگیری گفت‌وگوها بین سوری‌ها بوجود آوریم.»

رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد: «اگر ما فعالانه تلاش کنیم، خواهیم توانست درباره حل و فصل مشکلات کنونی در سوریه به توافق رسیده و به هدف خود برای ایجاد صلح و ثبات در این کشور دست یابیم.»

پوتین با یادآوری اینکه روسیه و ترکیه کارهای زیادی در این راستا انجام داده‌اند، افزود: «ما راه زیادی را پیموده‌ایم و همه می‌دانند که این کار آسانی نبود. و هنوز این مسیر ادامه دارد. وظایف زیادی هنوز حل و فصل نشده و ما باید فعالانه به تلاش خود ادامه دهیم تا به نتیجه برسیم و بدون تردید موفقیت در انتظار ما خواهد بود.»

وی همچنین گفت، خوشحال است که موقعیت بررسی اوضاع منطقه و روابط دوجانبه با اردوغان را بدست آورده است.

کد خبر 431705

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha