همشهری آنلاین: قاضی دادگاهی در آمریکا می‌گوید پل مانافورت، مدیر سابق کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ، با دروغ گفتن به دادستان‌ها، توافق خود با رابرت مولر،بازرس ویژه تحقیقات روسیه برای کاهش مجازات را نقض کرده است.

مدیر سابق کمپین ترامپ به دادستان‌ها دروغ گفته بود

به گزارش ایسنا، قاضی ایمی برمن حکم داد که مانافورت "در چند مورد بیانیه‌های کذب" در اختیار اف بی آی، دفتر مولر و یک هیئت منصفه گذاشت.

مولر هدایت تحقیقاتی درباره مداخله روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا را به عهده دارد. مانافورت در ماه اوت به جرم کلاهبرداری مالی محکوم شده بود. حکمی که به فعالیت او به عنوان مشاور امور سیاسی در اوکراین مربوط بود.

مانافورت، ۶۹ ساله، سپس برای تخفیف مجازات قول همکاری با تحقیقات مولر در مورد سایر اتهامات را داد.

براساس گزارش بی‌بی‌سی، قاضی برمن در حکم روز چهارشنبه گفت، شواهدی هست که نشان می‌دهند مانافورت از جمله درباره تماس‌هایی که با کنستانتین کیلیمنیک، یک مشاور سیاسی در روسیه داشت دروغ گفته است. دادستان‌ها مدعی‌اند که کیلیمنیک با دستگاه‌های اطلاعاتی روسیه ارتباط دارد.

با این حال قاضی مانافورت را از اتهام دروغ گفتن در دو مورد دیگر تبرئه کرد.

این حکم بدان معنی است که مانافورت - که از ماه ژوئن تاکنون در بازداشتگاهی در ویرجینیا به سر می‌برد - به طور بالقوه با مجازات شدیدتری روبرو خواهد بود.

مولر سال پیش میلادی گفت که مانافورت پس از امضای توافق کاهش مجازات در ازای همکاری، "در مورد انواع موضوع‌ها" به دادستان‌ها دروغ گفته بود.

پل مانافورت اوت گذشته در هشت مورد اتهام کلاهبرداری، کلاهبرداری بانکی و عدم افشای حساب‌های بانکی محکوم شده بود.

او یک ماه بعد در برابر اتهام توطئه علیه آمریکا و یک مورد اتهام توطئه برای کارشکنی در مسیر عدالت اقرار به گناه کرد. آن توافق باعث شد او از یک محاکمه ثانوی در مورد پولشویی و سایر اتهامات پرهیز کند.

این اولین محاکمه ناشی از تحقیقات وزارت دادگستری درباره ادعای مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور بود.

با این حال آن اتهامات فقط به کار مشاوره سیاسی مانافورت با سیاستمداران نزدیک به روسیه در اوکراین مربوط می‌شد، مسائلی که عمدتاً به پیش از نقش او در کمپین دونالد ترامپ بازمی‌گشت.

کد خبر 431677

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha