پریسانوری-خبرنگار: از ۶ سالگی در زمین چمن باشگاه ورزشی شمیران‌نو ورزش فوتبال را شروع کرده و در ۱۲ سالگی به‌عنوان نوجوان منتخب در مسابقات فوتبال مدارس استان تهران شناخته شده‌است.

فوتبال

در ۱۶ سالگی نیز همراه تیم‌ملی نوجوانان در مسابقات آسیایی، مقام دوم را کسب کرده و یک سال بعد هم در بین ۱۷ تیم آسیایی و اروپایی عنوان بهترین بازیکن خط دفاع را در تورنمنت قزاقستان به دست آورده‌است. «طاها شریعتی خامنه» همزمان با این موفقیت همراه با تیم‌ملی نوجوانان کشورمان به مرحله یک هشتم نهایی مسابقات جهانی راه یافته و کاندیدای بهترین بازیکن جوان آسیا شده‌است. اینها تنها بخشی از کارنامه ورزشی این جوان ساکن محله اوقاف است که در تیم‌ملی نوجوانان خوش‌درخشیده و به گفته هم‌تیمی‌هایش بازی‌خوانی قوی‌ای داشته و جسارت عبور از خط دفاع و حضور در خطوط میانی و حمله را هنگام بازی‌ دارد، گفت‌وگوی ما را با او بخوانید. 

طاها شریعتی خامنه
سن: ۱۹ سال
ساکن: محله اوقاف
ویژگی: عضو تیم‌ملی فوتبال نوجوانان کشور و بهترین بازیکن خط دفاع در مسابقات مختلف

  •  اکنون در چه تیمی بازی می‌کنید؟ 

الان در باشگاه ورزشی سایپا و زیر نظر آقای علی دایی بازی می‌کنم. 

  • بعد از موفقیت در جام‌جهانی نوجوانان به‌عنوان بازیکن برتر به آیندهوون هلند رفتید. چرا بازی در این تیم را ادامه ندادید؟ 

سال گذشته با رضایت آقای دایی به هلند رفتم و با تأیید سرمربی تیم جوانان «آیندهوون هلند» که یکی از مطرح‌ترین باشگاه‌های هلند است در این باشگاه پا به توپ شدم. اما بعد از مدتی که به ایران برگشتم در تمرینات باشگاهی سایپا دچار مصدومیت شدم و نتوانستم دوباره به هلند برگردم. در حال حاضر هم روزهای آخر دوران مصدومیت را می‌گذرانم و امیدوارم به‌زودی به تیم سایپا برگردم. 

  • ​​​​​​​ شما رشته فوتبال را از زمین چمن محله شمیران ‌نو آغاز کردید، امکانات ورزشی محله را چگونه می‌بینید؟ 

گاهی برای سر زدن به مربی‌های قدیمی‌ام به باشگاه‌های منطقه سر می‌زنم و بازی‌ها را می‌بینم. به نظرم امکانات ورزشی منطقه ۴ و زمین‌های چمن باشگاه شهید عراقی، آبفا و شمیران‌نو نسبت به گذشته خیلی بهتر شده‌است. مثلاً همین زمین چمن شمیران‌نو که روزگاری ایمن نبود و حضور در آنجا با مصدومیت زیاد بازیکنان همراه بود، حالا ایمن و استاندارد شده‌است. 

  • ​​​​​​​ به‌عنوان یک چهره ورزشی موفق در محله، رفتار اهالی محله و همسایگان چگونه است؟ 

همسایه‌ها همگی به من لطف دارند و موفقیت‌هایم را تبریک می‌گویند. خیلی‌ها که مرا می‌شناسند راهنمایی می‌گیرند و مثلاً می‌پرسند فرزندانشان را در کدام باشگاه ثبت‌نام کنند؟ من هم همیشه در جوابشان می‌گویم لزومی ندارد که فرزندانشان را در باشگاه‌های اسم و رسم‌دار مناطق دیگر و با پرداخت هزینه‌های گزاف ثبت‌نام کنند، همین باشگاه‌های محله و منطقه خودمان هم برای شروع تمرینات بسیار مناسبند و من هم از این مجموعه‌ها کارم را شروع کردم. 

  • ​​​​​​​ برای آینده چه برنامه ای دارید؟ 

اگر پزشک تیم اجازه دهد، در مسابقات آسیایی که یک ماه دیگر برگزار می‌شود شرکت و بعد از آن خودم را برای حضور در المپیک سال آینده آماده می‌کنم. همزمان تصمیم دارم درسم را در رشته تربیت‌بدنی دانشگاه پرسپولیس ادامه دهم چون برای یک ورزشکار تحصیل هم ضرورت دارد.

کد خبر 431661

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha