همشهری آنلاین: تغییر تاریخ برگزاری مراسم اهدای جوایز اسکار سال آینده بر تمام رویدادهای سینمایی از جمله جشنواره فیلم برلین تاثیر گذاشته است.

جشنواره فيلم برلين

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسکرین‌دیلی، از آنجا که نود و دومین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار دو هفته زودتر از موعد همیشگی در ۹ فوریه ۲۰۲۰ برگزار می‌شود، مدیران برلیناله تصمیم گرفتند تاریخ هفتادمین دوره جشنواره برلین را عوض و آن را به پس از اسکار منتقل کنند. به این ترتیب، برلین ۲۰۲۰ از ۲۰ فوریه تا اول مارس سال آینده در آلمان برگزار می‌شود تا با مراسم اسکار و بفتا همپوشانی نداشته باشد.

مراسم اهدای جوایز بفتا هم که معمولا روز یکشنبه و میانه‌های جشنواره برلین برگزار می‌شد، سال آینده به یک هفته زودتر منتقل شده و قرار است دوم فوریه برگزیدگان را معرفی کند. یک هفته پیش‌تر برگزیدگان انجمن بازیگران سینما معرفی می‌شوند و جوایز اتحادیه تهیه‌کنندگان آمریکا هم ۱۸ ژانویه اهدا می‌شود.

تابستان امسال بود که اعلام شد فصل جوایز سینمایی ۲۰۲۰ کوتاه‌تر از سال‌های گذشته خواهد بود. بر این اساس، اسکار و بفتا خیلی زود تاریخ برگزاری مراسم اهدای جوایز خود را عوض کردند. جشنواره برلین هم که همزمان با بفتا و پیش از اسکار برگزار می‌شود، ۷۰ سالگی خود را دو هفته دیرتر از موعد همیشگی جشن می‌گیرد.

کد خبر 431425

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha