همشهری آنلاین: رئیس سازمان امور دانشجویان درباره وضعیت بورس دائم خارج از کشور در سال ۹۸ گفت: برای سال ۹۸ اعزام بورس دائم خارج از کشور نداریم مگر دانشگاهی به طور خاص اعلام نیاز کند.

مجتبي صديقي

به گزارش مهر، مجتبی صدیقی درباره آخرین وضعیت بورس دائم خارج از کشور در سال ۹۸ گفت: با توجه به تربیت قابل قبول دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی به ویژه دکتری در دانشگاه‌های داخل طی چند سال اخیر، اعزام دانشجوی بورسیه به خارج از کشور بسیار کاهش یافته بود.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: معمولا سالانه ۲۰ تا ۴۰ نفر در رشته‌های خاص و بین رشته‌ای به بورس دائم خارج از کشور اعزام می‌شدند که برای سال ۹۸ برنامه‌ای برای اعزام به شکل بورسیه نداریم مگر اینکه دانشگاهی به طور خاص، برای یک رشته خاص اعلام نیاز کند، که تا کنون اعلام نیازی از سوی دانشگاه‌ها ارائه نشده است.

به گزارش مهر، در چند سال اخیر پذیرش گرفتن بورس خارج از کشور منوط به شرکت داوطلبان در آزمون ورودی دوره دکتری (نیمه متمرکز) Ph.D  شده است اما در دفترچه راهنمای ثبت‌نام در آزمون ورودی دوره دکتری (نیمه متمرکز Ph.D) سال ۹۸ عنوان شده بود که در صورت اعلام ظرفیت پذیرش توسط دانشگاه‌ها، شرایط در دفترچه شماره ۲ (انتخاب رشته) اعلام خواهد شد.

این در حالی است که در دفترچه راهنمای ثبت‌نام (شماره یک) آزمون ورودی دوره دکتری (نیمه متمرکز) Ph.D سال ۹۷ تمامی شرایط اختصاصی ویژه بورس خارج از کشور اعلام شده بود. این شرایط شامل حداقل میانگین (معدل) نمره‌های دروس کارشناسی و کارشناسی ارشد ناپیوسته، حداکثر سن داوطلب در زمان ثبت‌نام جهت شرکت در آزمون دکتری و سایر شرایط کسب حد نصاب علمی لازم بود.

کد خبر 431381
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha