همشهری آنلاین: نخستین نامزد میانه رو از حزب دموکرات با اعلام آمادگی سناتور «امی کلوبشار» برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا وارد عرصه رقابتی تنگاتنگ با رقبایی فراوان شد.

امی کلوبشار

به گزارش مهر به نقل از رویترز، سناتور «امی کلوبشار» از حزب دموکرات دیروز، یکشنبه ۲۱ بهمن، در یک گردهمایی سیاسی در ایالت «مینسوتا» آمادگی خود را برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا اعلام کرد.

با اعلام این خبر، وی نخستین نامزد میانه‌رویی است که قصد دارد با تمرکز بر سیاست‌های متمایز و درایت خاص خود در عرصه رقابتی تنگاتنگ، دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی و نامزد احتمالی جمهوریخواهان را در انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ به چالش بکشد.

وی در سخنانی خطاب به جمعیت حاضر در این گردهمایی گفت: «از شما می خواهم در این کارزار انتخاباتی به ما بپیوندید. این یک کارزار خانگی و محلی است. من از ابزارهای سیاسی بی بهره‌ام. من از خانواده‌ای ثروتمند برنخاسته‌ام. اما آنچه که انجام می‌دهم همین است. من ثبات دارم. خانواده و دوستانی دارم».

وی در ادامه افزود: «من در چشمان شما نگاه خواهم کرد. آنچه که در فکرم می‌گذرد را به شما خواهم گفت. من بر انجام امور تمرکز خواهم کرد. این همان کاری است که تمام عمرم انجام داده‌ام. و مهم نیست که چه باشد، من آن را از صمیم قلب انجام خواهم داد».

بدین ترتیب، این حقوقدان و دادستان پیشین از ایالت مینسوتا به فهرست امیدهای حزب دموکرات برای کسب مقام ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۰ پیوست. از دیگر افراد حاضر در این فهرست می‌توان به سناتور «کوری بوکر» از ایالت نیوجرسی، «کامالا هریس» از ایالت کالیفرنیا و «الیزابت وارن» از ایالت ماساچوست اشاره کرد.

سناتور «الیزابت وارن» نیز دیروز بطور رسمی نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا اعلام کرد. وی پیش از این نیز با ابراز تمایل به شرکت در انتخابات ۲۰۲۰، کمیته‌ای را از ابتدای سال نو میلادی برای بالا بردن شانس خود در رقابت‌های درون حزبی تشکیل داد.

کد خبر 431370

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha