همشهری آنلاین: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش بودجه ویژه برای رفع عوامل بازماندگی از تحصیل ندارد.

دانش آموز

رضوان حکیم‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه به آموزش و پرورش بودجه ویژه‌ای برای رفع عوامل بازماندگی از تحصیل به علت فقر و آسیب‌های اجتماعی داده نمی‌شود، گفت: تمام تلاش ما جذب این کودکان با همکاری نهادهای مرتبط است. در این جهت سال گذشته ۱۴۲ هزار کودک بازمانده از تحصیل شناسایی شدند و ۳۰ هزار نفرشان به مدرسه برگشتند.

حکیم‌زاده با اشاره به برنامه انسداد مبادی بیسوادی که در سال ۹۲ از سوی وزرای آموزش و پرورش و کشور به استان‌ها ابلاغ شد، اظهار کرد: در همین راستا دستورالعملی به ادارات آموزش و پرورش ارسال کردیم تا امر جذب و شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل توسط راهبران آموزشی بویژه در مناطق محروم دنبال شود.

وی افزود: آموزش و پرورش وظیفه دارد فضای آموزشی و معلم را برای کودکان مراجعه کننده به منظور ثبت نام مهیا کند اما برای کودکان بازمانده از تحصیل باید اقدام به رفع موانع کرد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به آموزش و پرورش بودجه ویژه‌ای برای رفع عوامل بازماندگی از تحصیل به علت فقر و آسیب‌های اجتماعی داده نمی‌شود، هرچند تمام تلاش ما جذب این کودکان با همکاری نهادهای مرتبط است، گفت: به منظور پیشبرد این برنامه ستادی تشکیل داده‌ایم و دستگاه‌ها و سازمان‌های ذیربط از جمله وزارت رفاه، سازمان بهزیستی و کمیته امداد در آن حضور دارند.

حکیم‌زاده افزود: وظایف هرکدام از دستگاه‌ها در جلسه اخیر وزرای آموزش و پرورش و رفاه مشخص شده و امید است شاهد هم‌افزایی در این زمینه باشیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۴۲ هزار کودک بازمانده از تحصیل شناسایی شدند، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته ۳۰ هزار نفر از این کودکان به مدرسه برگشتند. در همین راستا ما موفق شدیم با همکاری وزارت کشور و وزارت امور خارجه ۵۵۰۰ کودک بازمانده از تحصیل که مدارک هویتی نداشتند را با صدور کارت حمایت تحصیلی در مدارس ثبت نام کنیم.

کد خبر 431282

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha