همشهری آنلاین: ستانور دموکرات که برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام نامزدی کرده است، با انتقاد شدید از رئیس جمهور فعلی این کشور وی را محصول نظامی برشمرد که از قدرتمندان و ثروتمندان حمایت می‌کند و دیگران را می‌کوبد.

اليزابت وارن

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، الیزابت وارن، سناتور دموکرات با اعلام نامزدی برای انتخابات سال ۲۰۲۰ تأکید کرد که دوباره قدرت را به مردم بازخواهد گرداند.

وی با انتقاد شدید از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا سیاست‌های وی را در راستای حمایت از قدرتمندان و ثروتمندان و نادیده گرفتن اقشار دیگر جامعه توصیف کرد.

وارن که عضو مجلس سنای آمریکا از ایالت ماساچوست است، عصر روز گذشته، شنبه ۲۰ بهمن، اعلام کرد که برای انتخابات ریاست‌جمهوری آینده آمریکا نامزد می‌شود.

وی در توئیتر نوشت: «با اعلام نامزدی خود برای انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده از تمام کسانی که در این تجمع مردمی ویژه مشارکت دارند، کمال سپاسگزاری را دارم». این سناتور دموکرات در ادامه افزود: «این حرکت مردمی قطعا قدرت را به دست مردم، صاحب اصلی آن بازمی‌گرداند».

وارن با اعلام خبر تشکیل کمیته حمایتی گفت: «این یک گام مقدماتی در اقدام‌های معمول نامزدی ریاست جمهوری است».  

سناتور دموکرات با انتقاد شدید از ترامپ گفت: «کسی که در حال حاضر در رأس کاخ سفید حضور دارد، دلیل عدم موفقیت در کشور ما نیست. کاملا ساده است، او آخرین و جدیدترین نمود اشتباه در آمریکاست، او محصول باند جعلی است که از ثروتمندان و قدرتمندان پشتیبانی می‌کند و دیگران را می‌کوبد».

ترامپ در واکنش به اعلام نامزدی وارن امروز در توئیتر نوشت: «امروز الیزابت وارن که من گاهی او را پوکاهانتس (دختر یکی از رؤسای معروف قبایل سرخپوستی آمریکا که در جنگ انگلیس علیه آمریکایی‌های پیشین به اسارت درآمد) می‌خوانم، به رقابت‌های انتخاباتی پیوست. آیا او به عنوان نخستین نامزد انتخاباتی بومیان آمریکا وارد عرصه انتخابات خواهد شد یا اینکه پس از ۳۲ سال به این نتیجه خواهد رسید که این موضوع به خوبی جواب نمی‌دهد؟ به امید دیدار در رقابت‌های انتخاباتی، الیزابت!».

کد خبر 431281

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha