همشهری آنلاین:  رئیس کل بانک مرکزی نوشت: بانک مرکزی، در مسیر ساماندهی نظام بانکی کشور، در تلاش است تا بانک‌ها بتوانند در خدمت تولید ملی و تدارک سرمایه در گردش بنگاه‌ها باشند.

همتي

عبدالناصر همتی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت: امروز در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در معرض آزمونی دیگر برای حفظ و تداوم آرمان‌های انقلاب قرار داریم. جنگ اقتصادی امروز، تلاش و همت آن روزها را می‌طلبد.  

وی ادامه داد: «بنده و همکارانم در بانک مرکزی تلاش می‌کنیم با مدیریت این شرایط و ناکام گذاشتن تلاش‌ها برای بی‌ثباتی ارزی، آرامش و ثبات را برای ادامه فعالیت‌های اقتصادی مردم فراهم کنیم».

همتی اظهار داشت: در زمینه تورم، تمام تلاش بانک مرکزی کاهش تأثیر شوک‌های طرف عرضه بر قیمت اقلام مصرفی مردم است. پیگیری کانال‌های مالی با کشورها، ساماندهی واردات، ایجاد تحرک در ارائه خدمات لازم مالی به واحدهای تولیدی و تأمین ارز کالاهای اساسی از جمله این اقدامات است.  

وی اضافه کرد: بانک مرکزی، در مسیر ساماندهی نظام بانکی کشور، در تلاش است تا بانک‌ها بتوانند در خدمت تولید ملی و تدارک سرمایه در گردش بنگاه‌ها باشند که فروش اموال و دارائی‌های مازاد، بهبود ترازنامه، افزایش سرمایه، کاهش بدهی‌های معوق و روان‌سازی ارائه تسهیلات از جمله آن موارد است.

کد خبر 431240

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha