پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی سالانه‌اش بیش از یک ساعت و ۲۰ دقیقه سخن گفت، اما لحظه‌ای که می‌توان به عنوان بهترین بخش سخنرانی‌اش به یاد آورد، هیچ صدایی نداشت.

پرصداترین لحظه سخنرانی سالانه ترامپ، بی صدا رقم خورد

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روزنامه هافینگتون پست، آن لحظه، زمانی رقم خورد که نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ایستاد و بدون اینکه کلمه‌ای حرف بزند، شروع به کف زدن کرد، اقدامی که بسیاری از ناظران آن را حرکتی تمسخرآمیز خواندند.

این اتفاق پس از آن روی داد که ترامپ خواستار اتحاد در کشور است، مساله‌ای که با اهانت های توییتری وی، تناقض آشکاری دارد.

ترامپ گفت: باید سیاست انتقام، ایستادگی در مقابل هم و مجازات را رد کنیم و به روی پتانسیل نامحدود همکاری، مصالحه و منافع همگان، آغوش گشاییم.

روزنامه گاردین نیز در گزارشی در همین رابطه نوشت: نانسی پلوسی به عنوان فردی باتدبیر سیاسی، بدجنس و کارمند خستگی ناپذیر دولت معروف است، اما پس از سخنرانی سالانه می تواند عنوان مقلد جهانی را به رزومه خود اضافه کند.

پلوسی در جریان این سخنرانی از عهده تضعیف ترامپ بدون یک کلمه حرف زدن، برآمد.

این رفتار زمانی پدیدار شد که ترامپ که بارها از دمکرات ها انتقاد کرده و وارد گود عمل تلافی جویانه با پلوسی در جریان تعطیلی دولت فدرال آمریکا شده است، خواستار اتحاد در کشور شد.

پلوسی سپس ایستاد و با حالتی طعنه آمیز و دستانی کشیده به سوی ترامپ شروع به کف زدن کرد.

این نحوه کف زدن به سرعت همه گیر شد و کاربران توییتر با استفاده از فتوشاپ، تصویر پلوسی در حال کف زدن را در کنار عکس های بسیاری به نمایش گذاشتند.

ترامپ در جریان سخنرانی سالانه خود در کنگره آمریکا خواستار همکاری‌های فراحزبی در کشورش شد، از لزوم ساخت دیوار در مرز مکزیک گفت، بار دیگر رویکرد ضد ایرانی خود را نشان داد و زمان و مکان دیدار دومش (در تاریخ ۲۷ و ۲۸ فوریه در کشور ویتنام) با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی را اعلام کرد.
رییس جمهوری آمریکا از اعتراضات ضد دولتی علیه 'نیکلاس مادورو' رییس جمهوری ونزوئلا حمایت و از تصمیم خود برای بازگرداندن نیروهای آمریکایی از سوریه دفاع کرد.

کد خبر 431080

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha