همشهری آنلاین: وزیر ارتباطات گفت: باید فضای جدید رسانه ای را در کشور تقویت و از ظرفیت رسانه‌های قدرتمند خود استفاده کنیم، با غیرقانونی نشان دادن فضای مجازی مشکل حل نمی‌شود.

جهرمي

به گزارش ایرنا، محمد جواد آذری جهرمی در آیین افتتاح همزمان طرح‌های اقتصادی و عمرانی شهرستان سمنان و طرح‌های حوزه فناوری اطلاعات استان با بیان این نظر افزود: هجمه دشمنی‌های دشمنان در دهه‌های پس از انقلاب کاسته نشده و مردم ایران با ایستادگی مشکلات را پشت سرگذاشتند.

وی با تاکید بر اینکه نباید میدان رسانه را خالی کنیم، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری جوانان را به فضاسازی در شبکه‌های اجتماعی دعوت کردند، منافقین و سلطنت طلبان که کشور را به خاک و خون کشیدند اکنون در این فضا بر ضد نظام اسلامی تبلیغ می‌کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: بگذرایم جوانان جواب این دشمنان را بدهند، نمی‌شود این افراد در شبکه‌های اجتماعی دشمنی کنند و ما در صدا و سیما جوابشان را بدهیم، مگر صدا و سیما مخاطب جهانی دارد، باید در شبکه اجتماعی جوابشان را داد.

آذری جهرمی با بیان اینکه از فضای مجازی استفاده و مبانی استفاده از آن را ساماندهی کنیم، اضافه کرد: رهبری برای استفاده از شبکه‌های مجازی دستور دادند و همه ما پیشگام باشیم. وی با اشاره به تاکید دایم برخی در کشور بر آسیب‌های فضای مجازی، پاسخ داد: هر فضایی خطرهای خود را دارد، اما باید نسبت به موضوع ملاحظه کرد.

آذری جهرمی بیان کرد: در ۴۰ سالگی انقلاب مخالفت با رسانه‌های نوین و انحصار رسانه را کنار بگذاریم، با برنو نمی‌توان به جنگ اف ۱۴ رفت.

  • فناوری ارتباطات و اطلاعات بستر اشتغال آفرینی است

به گفته وزیر ارتباطات و فناری اطلاعات، شاخص در توسعه دولت الکترونیک ایجاد اشتغال باشد و موانع پای جوانان را در بخش فناوری اطلاعات برداریم. وی اضافه کرد: انقلاب صنعتی چهارم و عصر دیجیتال در جهان فراگیر شده است و امروز اقتصاد در حوزه فناوری درآمد قابل توجهی نصیب کشورها می‌کند.

آذری جهرمی به برخی ظرفیت‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات اشاره و عنوان کرد: ۱۷ درصد از دانش آموخته‌های دانشگاهی کشور در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هستند و این یعنی ظرفیتی بسیار بزرگ که باید از آن استفاده کرد. وی تصریح کرد: کشوری مانند هندوستان از ۵ تریلیون دلار درآمد ناخالص ملی خود در دهه گذشته یک تریلیون دلار را از درآمدزایی حوزه دیجیتال داشته است.

وی بیان کرد : هر مرحله از مشکلات را عبور کردیم رشد قابل توجهی پیدا کردیم و عصر امروز عصر فناوری اطلاعات است که اقتصاد دنیا در این حوزه در حال شکل گیری است. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: شاخص فناوری اطلاعات سمنان در کشور دوم است پس ظرفیت‌های خوبی در این منطقه وجود دارد، طی یکسال ۱۴۳ سامانه نسل سه و چهار اینترنت همراه در استان سمنان راه اندازی شده است و در بیش از ۲۰۰ روستای اینترنت برقرار است.

همزمان با ششمین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر ۹۸ طرح عمرانی و اقتصادی شهرستان سمنان با ۵۴۰ میلیارد ریال اعتبار و هشت طرح زیرساختی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با ۳۰۴ میلیارد و ۱۶۵ میلیون ریال اعتبار در استان سمنان با حضور آذری جهرمی افتتاح شد.

کد خبر 430972

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha