یکشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴
۰ نفر

خبر > امسال و در ۴۰سالگی پیروزی انقلاب اسلامی، کشور، میزبان فعالیت‌های فرهنگی متنوعی است. در این‌جا، به‌طور مختصر به تعدادی از فعالیت‌های متناسب با مخاطبان کودک و نوجوان می‌پردازیم.

تولد ۴۰ سالگی انقلاب

اجرای چهار نمایش کانون

اینروزها چهار نمایش از تولیدات طرح «کتاب، تئاتر، مدرسه» و تئاتر کوچک مرکز تئاتر کانون پرورشفکری کودکان و نوجوانان، همزمان با دههی مبارک فجر در مراکز کانون، مدارس، بیمارستانهای کودکان، مراکز توانبخشی و... در حال اجرا است.

به گزارش روابطعمومی کانون پرورش فکری، چهار نمایش مذکور عبارتند از: مهمان ناخوانده (زهرا مریدی)، آدم کوچولوی گرسنه (فاطمه ابرارپایدار)، ماهیخوار (نیلوفر رفیعی) و گل اومد، بهار اومد (مژده ذکریاپور).

این نمایشها با شعار «افتخار به گذشته، امید به آینده» و بهمناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همراه با دیگر فعالیتهای متنوع کانون، به اجرا درمیآیند.

پردیس فرهنگی

اجرای برنامههای شاد و مفرح برای کودکان و نوجوانان مانند نقالی، پردهخوانی، قصهگویی، برگزاری مسابقات ورزشی، توزیع ۲۰هزار محصول فرهنگی و اجرای موسیقی از فعالیتهای مهم پردیسهای فرهنگی است که برای اجرا در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن از سوی شهرداری تهران تدارک دیده شده است.

ابوالفضل رفیع، مدیرکل فرهنگی شهرداری در گفتوگو با «شهرنوشت» دربارهی این فعالیتها گفت: «پردیسهای فرهنگی شهرداری تهران در حدفاصل میدان فردوسی تا میدان آزادی (مسیر راهپیمایی) برپا میشود و مساحت کلی پردیسها به حدود ۱۰هزار مترمربع میرسد و ۴۰هزار پرچم کوچک ایران، در میان راهپیمایان توزیع خواهد شد.» 

نمایشگاه صنایعدستی در خانهی هنرمندان

اینروزها در خانهی هنرمندان سومین نمایشگاه صنایعدستی و هنرهای سنتی فجر در حال برگزاری است. به گزارش دبیرخانهی این جشنواره و پس از فراخوانی که برای جشنواره ارائه شد، ۷۰۰ کالا به دبیرخانه رسید که با ارزیابی کارشناسانه از میان آنها۱۷۱ اثر برای نمایش و ارزیابی نهایی برگزیده شد. این نمایشگاه تا ۲۳ بهمن دایر است.

فرهنگسرای انقلاب در حرم

از دیگر برنامههای روزهای دههی فجر ایجاد یک فرهنگسرا در مجموعهی حرم امام خمینی (ره) است. این فرهنگسرا را سازمان فرهنگیهنری شهرداری تهران برپا کرده و تا ۲۲ بهمن به فعالیت خود ادامه میدهد. اجرای نمایش با موضوع انقلاب، ارائهی مشاوره توسط کارشناس مذهبی و کارشناسان صاحبنظر در حوزهی انقلاب اسلامی، غرفهی سبک زندگی به سبک روحالله و... از جمله فعالیتهای این فرهنگسرا است که از ساعت ۹ تا ۱۷ اجرا میشود.

دستاوردهای ملی

نمایشگاه ملی دستاوردهای ۴۰سالهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز تا ۲۲بهمن، در موزهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برپاست. به گزارش روابطعمومی موزهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، این نمایشگاه بزرگترین پرچم ایران بهمناسبت آغاز دههی فجر انقلاب اسلامی در باغموزهی دفاع مقدس به اهتزاز درآمد. این نمایشگاه از ساعت ۹ تا ۱۹ پذیرای شهروندان است.

باشگاه «نوجوان+»

باشگاه «نوجوان+» همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با برگزاری سلسلهی نشستهای پرسش و پاسخ، از دوشنبه هشت بهمن فعالیت خود را در ۴۰ دبیرستان شهر تهران آغاز کرده و فعالیت آن تا پنجشنبه ۲۵ بهمن ادامه دارد. همچنین برخی جلسههای این باشگاه با مشارکت شبکهی امید، با حضور بیش از هزار نوجوان شهر تهران در فرهنگسرای امام (ره) برگزار میشود. گفتنی است بعد از اتمام برگزاری سلسله نشستها، اردوهای تفریحی و آموزشی برای بازدید از اماکن تاریخی و فضاهای آموزشی شهر تهران ویژهی نوجوانان شرکت کننده در جلسات، برگزار میشود.

راهاندازی اپلیکیشن نوجوان+ برای برقراری ارتباط و تعامل با نوجوانان شهر تهران در فضای مجازی از دیگر برنامههای این باشگاه به شمار میآیند.

تولد ۴۰ سالگی انقلاب


عکس : کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان

کد خبر 430872

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha