همشهری آنلاین: تخم مرغ معروف اینستاگرام که توانست رکورد تعداد لایک‌های این شبکه‌ی اجتماعی را جابه‌جا کند، چگونه، توسط چه‌کسانی و با چه اهدافی سر از فضای مجازی درآورد؟

Egg Gang

وقتی کریس گادفری در اوایل ماه ژانویه متوجه شد که رکورد تعداد لایک‌ها در یک پست اینستاگرام، متعلق به کایلی جنر (سلبریتی معروف آمریکایی) است؛ با خود فکر کرد که آیا می‌شود چنین رکوردی را شکست یا خیر. از همین‌رو، او خودش را به‌چالش کشید تا بتواند این رکورد را از چنگ کایلی جنر در بیاورد. در صحبت‌هایش می‌گوید آن زمان با خود چنین فکری کرده است: «آیا چیزی به‌سادگی یک تخم مرغ، آنقدر عالی هست تا بتواند آن رکورد را بشکند؟»

گذر زمان مشخص کرد که بله، فقط یک تخم مرغ کافی بود! تنها ۹ روز پس از این‌که گادفری جمله‌ی بالا را در ذهن خود تکرار کرد، رکورد تعداد لایک‌های یک پست اینستاگرام شکسته شد. کریس گادفری توانسته بود با پست کردن عکس یک تخم مرغ ساده، رکورد معروف کایلی جنر را بشکند؛ عکسی که جنر از فرزند کوچکش منتشر کرد، در آن زمان با دریافت بیش از ۱۸ میلیون لایک، به پرلایک‌ترین پست اینستاگرام تبدیل شده بود.

عکس اولیه‌ی آن تخم مرغ معروف، هم‌اکنون مرز ۵۲ میلیون لایک را نیز رد کرده است که رقم بسیار سرسام‌آوری به‌شمار می‌آید و بدون شک این رکورد به این‌زودی‌ها شکسته نخواهد شد. این یعنی، بیش از ۳۰ میلیون لایک اختلاف بین دو پست پرلایک اینستاگرام وجود دارد. همه‌ی این‌ها درحالی است که تعداد فالوورهای صفحه‌ی اینستاگرام Egg Gang مرز ۱۰ میلیون را نیز رد کرده است.

سوالی که پیش می‌آید این است که چرا گادفری تصمیم گرفت عکس یک تخم مرغ را پست کند؟ او در این زمینه توضیح می‌دهد: «تخم مرغ نه جنسیت دارد، نه نژاد و نه دین و مذهب. یک تخم مرغ، تنها یک تخم مرغ است و به‌صورت همگانی در تمام دنیا یافت می‌شود.»

کریس گادفری که فردی ۲۹ ساله است و در آژانس تبلیغاتی The & Partnership در لندن کار می‌کند، می‌گوید که توانسته رکورد تعداد لایک‌های اینستاگرام را به‌کمک دو تن از دوستانش بشکند. این سه نفر، حرکت تبلیغاتی خود را وارد فاز جدیدی کرده‌اند؛ آن‌ها پیش از شروع مسابقه‌ی بزرگ سوپر بال اعلام کردند که به‌زودی داستان برملا خواهد شد.

فاز دوم حرکت این سه نفر، در واقع یک آگهی تبلیغاتی است که با همکاری سرویس استریم فیلم و سریال هولو تولید شده است؛ این اگهی تبلیغاتی به‌گونه‌ای طراحی شد تا در مدت‌زمان ۳۰ ثانیه در خلال برگزاری سوپر بال نشان داده شود و توجهات زیادی را جلب کند. در این آگهی تبلیغاتی، تخم مرغ معروف اینستاگرام توضیح می‌دهد که معروف‌شدن، چگونه روی سلامت روانی‌اش آثار منفی گذاشته است.

Egg Gang

این تخم مرغ بعد از معرفی کردن خودش در آن آگهی تبلیغاتی، چنین جملاتی را بیان می‌کند: «فشار شبکه‌های اجتماعی دارد مرا اذیت می‌کند. اگر شما نیز با چنین مشکلی دست‌وپنجه نرم می‌کنید، بروید و با یک نفر حرف بزنید.»

این آگهی سپس بینندگان را به وب‌سایت سازمان بهداشت روان آمریکا راهنمایی می‌کند. سازندگان این تبلیغ می‌گویند که مقوله‌ی سلامت روانی یکی از نخستین و اصلی‌ترین دلایلی است که تخم مرغ معروف اینستاگرام - که از این پس باید آن را یوجین (Eugene) بنامیم - متولد شد. 

از زمان انتشار عکس یوجین، عده‌ی بسیار زیادی از این‌که چگونه عکس یک تخم مرغ می‌تواند رکورد جهانی تعداد لایک‌های یک پست اینستاگرام را بکشند، شدیدا در حیرت بودند. برخی از مردم گمان کردند که سازنده‌ی حساب کاربری Egg Gang به اینفلوئنسرهای مختلف پول داده است تا برای این تخم مرغ کار تبلیغات انجام دهند. حتی برخی افراد دیگر نیز خودشان را به‌عنوان یکی از کسانی معرفی کردند که باعث شده‌اند این تخم مرغ، بهتر به مردم شناسانده شود.

گادفری می‌گوید که این ادعاها نادرست هستند و رشد این حساب کاربری «کاملا ارگانیک» صورت گرفته و تبلیغاتی برای آن انجام نشده است. او می‌گوید حتی یک نفر به بالا رفتن محبوبیت یوجین در بین جامعه کمک نکرده است. در ضمن هیچ حساب کاربری نیز نقشی در محبوبیت یوجین نداشته است. گادفری به‌همراه دو دوست دیگرش به آمار جالبی اشاره کرد؛ آماری که نشان می‌دهد عده‌ی زیادی از افراد سریعا به این تخم مرغ تمایل نشان داده و از آن خوششان آمده است.

کریس گادفری در این زمینه بیشتر توضیح می‌دهد: «فکر می‌کنم که احتمالا، این نسل جوان‌تر بودند که بیشتر به یوجین علاقه نشان دادند. در مدارس و این‌گونه جاها، کم‌کم خبر این تخم مرغ پخش شد. این موضوع فراتر از مدارس رفت و حتی به زمین‌های بازی نیز سرایت کرد و پس از مدتی همه‌ در مورد یوجین حرف می‌زدند.» او می‌گوید که ساعت ۳ یا ۴ عصر وقتی که مدارس تعطیل می‌شوند، تعامل‌برقرارکردن با نوجوانان به اوج خود می‌رسد. 

یکی دیگر از دلایلی که به‌محبوب شدن یوجین کمک شایانی کرد، این بود که گادفری در بخش استوری حساب Egg Gang به انتشار برخی محتوای ساخته‌شده توسط کاربران پرداخت تا نظرشان را جلب کند. همانطور که می‌دانید در این بخش از اینستاگرام، پست‌ها پس از گذر ۲۴ ساعت، ناپدید می‌شوند. صفحه‌ی اصلی این حساب کاربری، همچنان مرموز باقی ماند و پست حاشیه‌ای در آن منتشر نشد. این درحالی بود که گادفری در بخش استوری، تصاویری از طرفداران یوجین را قرار می‌داد تا از این طریق حس نوعی همکاری تیمی را به‌مردم القا کند. به‌همین دلیل بود که هشتگ EggGang# به‌عنوان راهی برای شناسایی طرفداران این تخم مراغ، سریعا در فضای مجازی ترند شد.

تیم پشت تخم مرغ یوجین با وجود اصرار خبرنگار نیویورک تایمز، تصمیم گرفتند در مورد مبالغی که برای اسپانسرینگ به آن‌ها پیشنهاد شده است سخنی به‌میان نیاورند، آنان همچنین در مورد شرکت‌های بزرگی که با آن‌ها برای تبلیغات تماس گرفته‌اند، صحبت نکردند تا از این طریق، تمرکز اصلی را روی یوجین نگه دارند و درگیر حواشی نشوند. 

منبع: زومیت

کد خبر 430863

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha