همشهری آنلاین: بریتانیا قرار است در پایان ماه آینده میلادی از اتحادیه اروپا خارج شود.

طرح اضطراری نقل مکان ملکه بریتانیا در صورت شورش و اغتشاش ناشی از برکسیت

مقامات بریتانیایی طرح نقل مکان الیزابت دوم، ملکه این کشور در وضعیت اضطراری را آماده کرده‌اند تا در صورت بروز شورش در جریان اجرای برگزیت آن را اجرا کنند.

به گزارش یورونیوز دو روزنامه بریتانیایی گفته‌اند این طرح در زمان جنگ سرد و برای رویارویی با شرایط اضطراری در آن زمان نیز وجود داشته است.

بریتانیا قرار است در پایان ماه آینده میلادی از اتحادیه اروپا خارج شود. به گزارش روزنامه «ساندی تایمز» دولت بریتانیا طرح نقل مکان ملکه الیزابت دوم را در صورت اجرای برگزیت بدون دستیابی به توافق با اتحادیه اروپا آماده کرده است.

بنا به این طرح قرار است ملکه بریتانیا و دیگر اعضای خاندان سلطنتی به «محل امن» در خارج از لندن منتقل شوند.

گزارش ها در مورد طرح انتقال ملکه بریتانیا به «محل امن» در صورت بروز ناآرامی در حالی منتشر می‌شود که دولت ترزا می، نخست وزیر بریتانیا تاکنون نتوانسته است نظر مساعد مجلس عوام را به توافق با اتحادیه اروپا جلب کند.

علاوه بر دولت بریتانیا بسیاری از شرکت های بریتانیایی نیز خود را برای سناریوی اجرای برگزیت بدون توافق با اتحادیه اروپا آماده می کنند. شرکت های بریتانیایی نسبت به پیامدهای اجرای برگزیت بدون توافق با اتحادیه اروپا هشدار داده اند. به گفته تجار بریتانیایی در چنین حالتی مقررات گمرکی جدید می‌تواند باعث کمبود مواد خوراکی و دارو در بازار شود.

دولت بریتانیا در حالی قصد دارد ملکه الیزابت دوم را در صورت بروز ناآرامی در جریان اجرای برگزیت به «محل امن» منتقل کند که اعضای ارشد خاندان سلطنتی در جریان بمباران لندن در زمان جنگ جهانی دوم در لندن باقی مانده بودند.

کد خبر 430822

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha