همشهری آنلاین: نخست وزیر اسبق و رهبر فراکسیون «الوطنیه» در پارلمان عراق سخنان اخیر «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا را مصداق دخالت آشکار در امور داخلی کشورش دانست.

عراق

به گزارش ایرنا، ایاد علاوی در صفحه شخصی خود در توییتر با اعلام مخالفت با این اظهارات گفته است که با قاطعیت با هر گونه تسلط منطقه ای یا هر نوع دخالت در امور داخلی عراق اعلام مخالفت می کند.

وی در قبال اظهارات ترامپ که هدف از بقای نیروهای آمریکایی را در عراق زیر نظر گرفتن ایران عنوان کرده بود، تلویحا تاکید کرده است که با شدت با تبدیل شدن عراق به میدانی برای درگیری منطقه ای یا بین المللی مخالف است.

این رهبر سیاسی عراق پیرامون حضور نظامیان آمریکا در خاک عراق نیز خاطرنشان ساخته است که حضور نظامیان بیگانه در خاک عراق باید در چارچوب یک توافقنامه واضح و شفاف و با موافقت پارلمان عراق باشد.

اظهارات اخیر مداخله گر ترامپ با واکنش های بسیار شدیدی در داخل عراق مواجه شده و بسیاری از فراکسیون ها اعلام کرده اند که در صدد تصویب لایحه خروج نظامیان آمریکا از عراق در آغاز فصل دوم قانونگذاری عراق در روزهای اندک آینده هستند.

رییس پارلمان عراق نیز گفته است که هیات رییسه پارلمان پیش نویس این لایحه را دریافت کرده و پیرامون تصویب آن در پارلمان با دولت عراق مشورت می کند.

همزمان برخی گزارش های رسانه های عراق حاکیست که «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق به منظور پایان دادن به حضور نظامی آمریکا در کشورش درصدد سفر قریب الوقوعی به واشنگتن است تا این مسئله را ازنزدیک با مسوولان امریکایی بحث و گفت و گو کند.

کد خبر 430785

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha