دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: ۱۰۰۰ نفر از کارکنان سرویس‌های خدماتی فرودگاه هامبورگ از ساعت سه صبح روز دوشنبه ۱۵ بهمن (۴ فوریه) در پاسخ به فراخوان اتحادیه سراسری کارکنان (ver.di) دست به اعتصابی ۲۴ ساعته زده‌اند

اعتصاب در فرودگاه فرانكفورت

به گزارش دویچه وله، مسافرانی که قصد پرواز از فرودگاه هامبورگ را دارند برای دادن بارهای خود به وقت زیادی نیاز خواهند داشت. همچنین پروازهای زیادی از این فرودگاه لغو شده‌اند. کارکنان بخش خدمات فرودگاه هامبورگ در اعتصابی ۲۴ ساعته به سر می‌برند.   از جمله این کارکنان افرادی هستند که در قسمت بارگیری، نظافت یا حمل و نقل مسافران با اتوبوس در باند فرودگاه کار می‌کنند.

این اعتصاب پرواز ۵۰ هزار مسافر را با اختلال و تاخیر روبرو کرده است. از ۳۸۸ پرواز امروز فرودگاه هامبورگ حداقل ۷۲ پرواز لغو شده‌اند که شامل حال ۹۰۰۰ مسافر می‌شود. از جمله پروازهای شرکت هوایی لوفت‌هانزا میان مونیخ و هامبورگ و نیز میان مونیخ و فرانکفورت. جانت نیمایر، سخنگوی فرودگاه هامبورگ، به مسافران توصیه کرده است یا فقط با ساک دستی مسافرت کنند یا برای دادن بارهای خود چندین ساعت را برنامه‌ریزی کنند.

اتحادیه سراسری کارکنان برای همه کسانی که در بخش خدمات زمینی فرودگاه هامبورگ کار می‌کنند افزایش دستمزدی معادل ۲۷۵ یورو خواسته است

او هم‌چنین گفته است که به هیچ عنوان با این اقدام اتحادیه موافق نیست زیرا معتقد است  «هدف ver.di به روشنی این بوده که عده زیادی از مسافران درگیر این اعتصاب شوند». او در توضیح این گمانه‌زنی خود گفته است که در غیر این صورت اتحادیه کارکنان می‌توانسته ۱۲ ساعت قبل مسافران را از این اعتصاب مطلع کند تا بتوانند درست برنامه‌ریزی کنند. به مسافران هم‌چنین توصیه شده که قبل از آمدن به فرودگاه خود را از وضع پروازهای‌شان مطلع کنند.

اتحادیه سراسری کارکنان ver.di خواستار افزایش دستمزدی معادل ۲۷۵ یورو در ماه برای همه کارکنان سرویس خدمات زمینی فرودگاه شده است. دو هفته پیش نیز کارکنان بخش امنیت فرودگاه هامبورگ دست به اعتصاب زدند. آن اعتصاب نیز به لغو پروازهای زیادی منجر شد ولی در پایان خود به نتیجه رسید.

کد خبر 430784

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha