همشهری آنلاین: انیمیشن سینمایی «مار سفید» در چهارمین هفته اکران در چین ۹ میلیون دلار فروخت و در آستانه تعطیلی‌های سال نو چینی صدرنشین جدول فروش شد.

انيميشن چيني مار سفيد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورایتی، مجموع درآمد «مار سفید» از زمان اکران در ۱۱ ژانویه تا سومین روز فوریه به حدود ۶۵ میلیون دلار رسید تا یکی از موفق‌ترین انیمیشن‌های سینمای چین در گیشه لقب بگیرد. با این حال، آنچه در هفته اول فوریه در گیشه شلوغ‌ترین کشور دنیا رخ داد، ثبت کمترین درآمد در دو سال اخیر بود.

در هفته‌ای که خبری از رقابت ناشی از اکران فیلم‌های تازه نبود، «ددپول ۲» یا «روزی روزگاری یک ددپول» بیش از هفت میلیون دلار فروخت و مجموع درآمد خود را به ۴۲ میلیون دلار رساند. «بامبلبی» هم که با الهام از شخصیت‌ها و داستان مجموعه‌فیلم‌های «ترنسفورمرز» ساخته شده، این هفته کمی بیش از پنج میلیون دلار از گیشه درآمد داشت تا با ۱۷۰ میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم اکران‌شده در سینماهای چین در سال ۲۰۱۹ باشد.

«اتاق فرار» با پنج میلیون دلار فروش هفتگی و مجموع ۳۴ میلیون دلار و پروژه چینی «شلیک بزرگ» با سه میلیون دلار فروش هفتگی و مجموع ۵۶ میلیون دلار دیگر فیلم‌های موفق نخستین روزهای دومین ماه سال تازه لقب گرفتند. مجموع درآمد گیشه سینماهای چین از جمعه تا یکشنبه به ۳۳ میلیون دلار رسید؛ آرام‌ترین هفته از سپتامبر ۲۰۱۶. ضمن اینکه درآمد سینماها از ابتدای ۲۰۱۹ تا امروز ۵۳۵ میلیون دلار بوده که ۳۲ درصد کمتر از ۷۹۰ میلیون دلار سال گذشته است.

پخش‌کنندگان بزرگ سینما در چین ترجیح دادند فیلم‌های تازه و پرامید خود را برای آغاز تعطیلی‌های سال نو چینی نگه دارند؛ از کمدی و انیمیشن تا پروژه‌ای با بازی جکی چان که با هدف به سینما کشاندن خانواده‌ها تولید شده است. نقش تبلیغ دهان به دهان و تاثیر شبکه‌های اجتماعی در موفقیت تا ناکامی یک فیلم در گیشه سینمای چین بسیار مهم است و فیلم‌ها می‌توانند بار خود را در همان دو روز اول تعطیلی‌ها ببندند.

کد خبر 430736

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha