همشهری آنلاین: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به حمله ملخ‌های صحرایی در بخش‌هایی از کشورهای همسایه و برخی از استان‌ها اما شرایط این استان نگران‌کننده نیست و همه اقدامات لازم برای پیشگیری در دست اجراست.

ملخ

به گزارش ایرنا، خسرو عمرانی گفت: بر اساس ردیابی‌های انجام شده در ۱۰ روز گذشته ملخ صحرایی در مناطق ساحلی از گناوه تا دیر و بردخون این استان به صورت محدود و در جمعیت کم دیده شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با سازمان حفظ نباتات کشور پایش و ردیابی‌های مداوم در این استان در دست اجراست.

عمرانی بیان کرد: در زمان حاضر کشورهای امارات متحده عربی، عمان و عربستان با جمعیت بالایی از ملخ صحرایی درگیر هستند و در کشور نیز در جزیره نخیلو و بندر لنگه استان هرمزگان و شهرستان‌های جنوبی استان فارس دیده شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به این که استان بوشهر در بخش حمله ملخ‌ها هنوز در موقعیت بحرانی قرار نگرفته اما تمهیدات لازم برای تجهیز اکیپ‌ها به دستگاه‌های ردیاب انجام شده است.

وی اضافه کرد: ملخ صحرایی از جمله گونه‌های سبزه‌خوار است و اگر به جمعیت طغیانی برسد خطرناک است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی استان بوشهر از کشاورزان خواست در هر منطقه‌ای که جمعیتی از ملخ‌ها را مشاهده کردند، مسئولان جهاد کشاورزی منطقه را برای پایش و سمپاشی باخبر سازند.

کد خبر 430702

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha