همشهری آنلاین: سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق اعلام کرد که گروه‌های مقاومت این کشور هرگز برای مدت طولانی منتظر نهایی کردن مسئله خروج نیروهای آمریکایی از عراق در پارلمان نخواهند ماند.

حزب‌الله عراق: آمریکا از خاک کشور به سوریه و ایران تجاوز کند دستش را قطع می‌کنیم

به گزارش ایسنا، جعفر الحسینی، سخنگوی نظامی گردان‌های حزب‌الله عراق به شبکه المیادین گفت: اگر واشنگتن تصمیم بگیرد از خاک عراق به سوریه و ایران تجاوز کند دستش را قطع خواهیم کرد. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا امکان ندارد به این فکر کند که از خاک عراق به ایران حمله کند.

وی گفت: گروه‌های مقاومت هرگز برای مدتی طولانی منتظر این نخواهند ماند که پارلمان مسئله خروج نیروهای آمریکایی از خاکمان را نهایی کند. نمایندگان پارلمان عراق باید پیش‌نویس قانونی را درباره خروج نیروهای آمریکایی از عراق ارائه دهند.

ترامپ در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس نیوز گفته بود: یکی از دلایلی که باعث می‌شود ما نخواهیم نیروهایمان را از عراق خارج کنیم این است که می‌خواهیم مراقب ایران باشیم چراکه ایران یک "مشکل واقعی" است.

الحسینی تأکید کرد: نیروهای آمریکایی اهداف مشروعی برای مقاومت عراق هستند و باید هدف دستگاه‌های امنیتی نیز باشند. براساس گفته‌های ترامپ مأموریت جدید ارتش آمریکا واضح است. گروه‌های مقاومت از مدت‌ها پیش از اهداف خصمانه آمریکا اطلاع دارند. اظهارات ترامپ نقض حاکمیت کشورمان محسوب می‌شود. نیروهای آمریکایی در مناطق مرزی نمی‌توانند آزادانه تحرک داشته باشند و هیچ‌گونه تجاوزی نمی‌توانند انجام دهند.

وی افزود: گروه‌های مقاومت تمامی گزینه‌ها، توانایی و امکانات کامل و توجیه لازم را برای مقابله با آمریکا دارند. بیشتر گروه‌های سیاسی عراقی نیز خواهان خروج نیروهای آمریکایی از عراق هستند. تنها بخش کوچکی به خاطر منافع شخصی خود طرفدار آمریکایی‌ها هستند.

الحسینی تأکید کرد: نیروهای آمریکایی نمی‌توانند آزادانه در عراق تحرک داشته باشند. تصمیم سرنوشت نیروهای آمریکایی در عراق در دست مردم و گروه‌های عراقی است. واشنگتن میانجی‌گرانی را فرستاده تا خود را از حمله‌ای که گردان‌های حزب‌الله را در مرز سوریه هدف قرار داد تبرئه کند. گروه‌های مقاومت اطلاعات کاملی درباره تعداد نیروهای آمریکایی و چگونگی استقرارشان و مأموریت‌هایشان دارند.

وی در پایان تأکید کرد: ایران براساس امکاناتش می‌تواند از خودش دفاع کند و آمریکا از این مسئله به خوبی آگاه است.

کد خبر 430698

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha