راحله عبدالحسینی-خبرنگار: در محله‌های شمال تهران آپارتمان‌هایی هست که برای توصیف‌شان باید عظمت و شکوه قصرهایی را که در قصه‌ها خوانده و در فیلم‌ها دیده‌ایم به یاد بیاوریم.

مسكن لوكس

شاید در نگاه اول وصفی اغراق‌آمیز باشد اما قدم زدن در محله‌های الهیه، فرمانیه و نیاوران و دیدن آسمانخراش‌های لاکچری که با دیدن‌شان انگشت حیرت به دهان می‌بریم جای هیچ شبهه و ابهامی نمی‌گذارد و رک و راست این واقعیت را برملا می‌کند که در همین شهر آپارتمان‌هایی هست که شیرآلاتش آب طلاست یا در لابی برج همیشه موسیقی زنده پیانو نواخته می‌شود. در این گزارش ویژگی‌ها و امکانات خاص یا حداقل برای ما دور از ذهن این آپارتمان‌های لوکس را بررسی کرده‌ایم تا با سبکی متفاوت از زندگی آشنا شویم.

کلنگ ساخت‌وساز به تن آخرین کوچه‌باغ‌های شمیران هم خورده است و به جای درختان کهنسال و باغ‌های میوه، حالا تا دلمان بخواهد برج و آسمانخراش و مجتمع تجاری در شمیران داریم. بین این برج‌ها و مجتمع‌های مســــــــــکونی، آپارتمان‌هایی خاص و منحــصربه‌فــرد از نظر معماری و شرایط زندگی هست. «محمدرضا احمدپور» یکی از مشاوران املاک محله نیاوران درباره برخی ساکنان این آپارتمان‌ها می‌گوید: «وقتی درآمد برخی افراد از یک سطحی بالاتر می‌رود برای اینکه بگویند یک واحد از فلان برج را هم داریم در آن برج آپارتمان می‌خرند حتی اگر در آن زندگی نکنند؛ در واقع می‌خواهند برند آن برج را با خود داشته باشند.»

  •  ارتفاع لابی بالای ۵ متر 

یکی از خصوصیات این برج‌ها مشاعات و دید آپارتمان است. برای خریدار خیلی مهم است که از پنجره آپارتمانش بتواند کل تهران را ببیند و به اصطلاح «ویو ابدی» یا چشم‌انداز همیشگی و بدون مانع باشد. طبیعتاً این نوع آپارتمان، خوش نقشه و نورگیر نیز است. برخی از این برج‌ها طوری طراحی و در ارتفاعی ساخته شده که طبقه اول آن هم شامل ویو ابدی می‌شود. نکته مهم دیگر که طراحان در این آپارتمان‌ها در نظر می‌گیرند مشاعات و لابی ساختمان است. احمدپور درباره سلیقه مشتری می‌گوید: «مواد و مصالح و نوع سنگ به کار رفته در لابی، چیدمان مجسمه‌ها، گلدان‌ها، رنگ و نوع مبل‌ها و نورپردازی لابی از اهمیت زیادی برای خریداران برخوردار است.

در محله نیاوران برج‌هایی هست که در طراحی مصالح لابی نقره یا آب طلا به کار رفته است.» اینجا از ارتفاع سقف لابی هم نباید غافل شد. برخی حتماً می‌خواهند سقف لابی بیش از ۵‌متر باشد. در غیراین صورت آپارتمان به نظرشان دلگیر می‌آید و نمی‌توانند در این آپارتمان زندگی کنند! در برخی برج‌ها علاوه بر لابی‌من‌های ۲۴ساعته و شیفتی، نگهبان، سرویس مستخدم و سرویس فنی هم در نظر گرفته شده است. خدمه‌های فلیپینی هم کار نظافت را انجام می‌دهند. «شهرام کیوان نیا» یکی دیگر از مشاوران املاک می‌گوید: «ارزیابی خریداران برای یک برج، اول به لابی و مشاعات و بعد به دید آپارتمان برمی‌گردد. سالن اجتماعات، پارکینگ اضافه، لابی‌من، روف‌گاردن (بام سبز) و سالن ورزشی را که بیشتر برج‌ها دارند. تفاوت به داشتن باند هلی‌کوپتر، سالن اسکواش، زمین تنیس و پیست پیاده‌روی درختکاری شده برمی‌گردد.»

  •  شارژ ساختمان ۲ تا ۱۱میلیون تومان

یکی دیگر از ارقام نجومی برای خرید این آپارتمان‌ها امکانات رفاهی است که ساکنان از آن بهره‌مند می‌شوند. «رضا علیزاده» یکی از مشاوران املاک الهیه می‌گوید: «برخی برج‌ها ۲استخر مجزا برای بانون و آقایان دارد. استخرها به سونا و جکوزی و سالن ماساژ هم مجهز است. در سالن بدنسازی هم هر روز مربی حضور دارد و ساکنان با برنامه ورزشی و غذایی طبق نظر مربی پیش می‌روند.» پزشک متخصص، خشکشویی، سالن بیلیارد، سیستم گرمایش و سرمایش هوشمند، آبنما و پیست پیاده‌روی از دیگر امکانات این خانه‌های رؤیایی برای ساکنان مولتی میلیاردر است. ساکنانی که بسته به امکانات برج و متراژ آپارتمان که معمولاً بین ۲۰۰ تا ۵۰۰مترمربع است ماهانه بین ۲تا ۱۱میلیون تومان شارژ می‌پردازند.  

  •  روف‌گاردن رو به کوه‌های البرز 

در گذر از این برج‌های لاکچری به ساختمانی با معماری حیرت‌انگیز برخوردیم؛ برجی در محله نیاوران که استخر در طبقات بالای ساختمان، تعبیه و همین باعث شده تا قیمت واحدها بیش از برج‌های مشابه باشد. در ساختمانی دیگر کافی‌شاپ اختصاصی برای ساکنان در نظر گرفته شده و با شارژ مسترکارت خود می‌توانند در محیط کافی‌شاپ قهوه‌ای بنوشند بدون اینکه از ساختمان خارج شوند. طراحی روف گاردن برج‌ها نیز با توجه به موقعیت جغرافیایی ساختمان انجام می‌شود. علیزاده می‌گوید: «برخی خریداران ترجیح می‌دهند دید از روف‌گاردن رو به کوه باشد و برخی دید رو به تهران را دوست دارند. طراحی روف‌گاردن و نوع درختان کاشته شده هم اهمیت دارد. در برخی روف‌گاردن‌ها چمن طبیعی کاشته می‌شود.»

در جست‌وجوی امکانات خاص برج‌ها به آپارتمانی برمی‌خوریم که در طراحی و مصالح اتاق خواب طلا و نقره به کار رفته و حمام وان دست‌ساز ایتالیایی با رگه‌هایی از طلا دارد. هرچه تجهیزات و امکانات برج‌ها بیشتر باشد به همان تناسب قیمت هم بالاتر می‌رود. برخی هم به حضور آدم‌های سرشناس در همسایگی‌شان اهمیت می‌دهند. احمدپور می‌گوید: «همه می‌دانند که علی دایی در برجی در کامرانیه زندگی می‌کند. اما نمی‌دانند در همان برج فردی هست که مالک ۴واحد و شخص دیگری مالک ۶واحد آپارتمان است.» به گفته او خریداران یکی از واحدهای آپارتمانی در این برج‌ها حداقل باید ۸۰درصد هزینه خرید آپارتمان را نقد بپردازند.  

  •  کاخ‌هایی در دل محله‌های شمیران 

‌برخی از برج‌های لوکس محله‌های شمیران حسابی اسم و رسم پیدا کرده‌اند و به خاطر امکانات و تجهیزاتشان سر زبان‌ها افتاده‌اند. در این برج‌ها تجهیزات ورزشی و رفاهی از جمله استخر و سونا، روف گاردن و سالن بدنسازی جزو بدیهیات به حساب می‌آید. در این جدول با ویژگی برج‌های محله‌ها آشنا می‌شوید.

 محله:نیاوران
‌ تعداد طبقات: ٢٤ طبقه ٦٠ واحد
‌ متراژ (مترمربع) : ۲۵۰تا ٧٠٠
‌ امکانات ویژه: ۲پنت‌هاوس ٥٠٠ و ٧٠٠‌مترمربعی، زمین تنیس، استخر دوقلو، پیست پیاده‌روی، باند هلی‌کوپتر

‌ محله: کامرانیه
‌ تعداد طبقات: ۱۵طبقه ۶۵ واحد
‌ متراژ (مترمربع) : ۳۵۰ تا ۶۰۰
‌ امکانات ویژه: لابی هزارمترمربعی شبیه کاخ ورسای فرانسه، ۲ پنت‌هاوس در طبقات ١٤ و ١٥ با متراژهای ٩٢٦ و ١٤٠٠‌مترمربعی، سالن بیلیارد، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی و روشنایی هوشمند

‌ محله: فرمانیه
‌ تعداد طبقات: ۱۶طبقه ۵۲ واحد
‌ متراژ (مترمربع) : ١٣٠ تا ٣٠٠
‌ امکانات ویژه: پزشک اختصاصی، کارواش مرکزی، سیستم انرژی خورشیدی برای تأمین آب گرم، لابی ۶۰۰مترمربعی

‌ محله: الهیه
‌ تعداد طبقات: ١٣طبقه ٢٦ واحد
‌ متراژ (مترمربع) : ۳۲۰ تا ۶۴۰
‌ امکانات ویژه: لابی ۲هزارمترمربعی با ۱۲‌متر ارتفاع، پیست پیاده‌روی، آب‌نما و آبشار، شیرآلات با روکش طلا در برخی واحدها، در پارکینگ اتوماتیک برای پلاک خودرو باز می‌شود

  • قیمت خرید آپارتمان در برخی محله‌های شمیران 

‌ محله زعفرانیه
قیمت هرمترمربع (تومان) : ۲۰ تا ۴۵ میلیون
‌ محله اقدسیه
قیمت هرمترمربع (تومان) : ۱۷ تا ۵۳ میلیون
‌ محله ولنجک 
قیمت هرمترمربع (تومان) : ۱۰ تا ۶۵ میلیون
‌ محله تجریش
قیمت هرمترمربع (تومان) : ۱۴ تا ۲۸ میلیون
‌ محله الهیه
قیمت هرمترمربع (تومان) : ۱۸ تا ۳۵ میلیون
‌ محله قیطریه
قیمت هرمترمربع (تومان) : ۱۷ تا ۲۹ میلیون
‌ محله کامرانیه
قیمت هرمترمربع (تومان) : ۲۲ تا ۴۰ میلیون
‌ محله دارآباد
قیمت هرمترمربع (تومان) : ۱۴ تا ۲۸میلیون
‌ محله نیاوران
قیمت هرمترمربع (تومان) : ۲۳ تا ۴۰ میلیون

کد خبر 430676

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha