همشهری آنلاین: احتمال دارد که دونالد ترامپ و همتای چینی او در ۲۷ و ۲۸ فوریه در ویتنام برای گفت‌وگو پیرامون یافتن راه حلی برای نزاع تجاری دو کشور دیدار کنند.

مقامات چين و آمريكا

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه ساوت چاینامورنینگ پست چین اعلام کرد که شهر ساحلی "دانانگ" از مکان‌های احتمالی ملاقات این دو رئیس جمهور است.

چین و آمریکا از ژوئن سال گذشته با اعلام ترامپ مبنی بر مشمول شدن تعرفه گمرکی ۲۵ درصدی بر کالاهای چینی برای بهبود کسری تراز تجاری دو کشور، با یکدیگر در یک جنگ تجاری هستند. دو کشور چندین دور از تعرفه‌های تجاری را رد و بدل کرده‌اند.

در اجلاس گروه ۲۰ که دسامبر سال گذشته در آرژانتین برگزار شد، شی جینپینگ، رئیس جمهور چین و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا توافق کردند تا برای باز شدن زمینه برای یک توافق تجاری جدید آتش بس ۹۰ روزه تعرفه‌ها را ایجاد کنند. این مدت ۹۰ روزه تا اول مارس به پایان می‌رسد.

ترامپ پنج شنبه هفته گذشته اعلام کرد که مذاکرات تجاری با چین به خوبی در دست انجام است و همچنین افزود که تا زمان ملاقاتش با رئیس جمهور چین توافق نهایی ایجاد نمی‌شود. او همچنین زمان ملاقات را "آینده نزدیک" خواند.

وزارت بازرگانی چین همچنین اعلام کرده است که چین و آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد یک مکانیزم ویژه به منظور اجرای قراردادهای فعلی برای حل و فصل نزاع تجاری خود بوده‌اند.

کد خبر 430667

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha