یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک‌های جهان برای نخستین بار و در حالی عازم ابوظبی شد که سازمان‌های بشردوستانه نسبت به خطر استفاده ابزاری مقامات امارات متحده عربی از این سفر برای سرپوش گذاشتن بر جنگ یمن هشدار دادند.

پاپ فرانسيس اول

به گزارش ایرنا، پاپ امروز ۱۴ بهمن ماه ساعت ۱۳ به وقت محلی (۱۵:۳۰ به وقت تهران) فرودگاه رم را به مقصد ابوظبی ترک کرد، جاییکه مورد استقبال شیخ 'محمد بن زاید آل نهیان' ولیعهد این کشور که از او دعوت کرده بود، قرار می گیرد.

سازمان عفو بین الملل با اشاره به سرکوب سیستماتیک در امارات متحد عربی، از پاپ فرانسیس خواست در دیدار با مقامات این کشور به موارد نقض حقوق بشر در زندان این کشور اشاره کند.

پاپ پیش از این سفر در خطبه های خود ضمن اشاره به بحران یمن گفته بود: بحران انسانی در یمن را با نگرانی زیاد دنبال می کنم. ملت یمن دیگر خسته شده و از مدت ها درگیر (جنگ) است. بسیاری از کودکان از گرسنگی رنج می برند و دسترسی به غذا ندارند. فریاد این کودکان و والدین آنها به عرش می رسد.

پاپ همچنین از طرفین درگیر و جامعه بین المللی خواسته بود تا به رعایت فوری توافقات، توزیع غذا را نیز تضمین و برای رفاه مردم کار کنند.

این بیست وهفتمین سفر پاپ و چهل ویکمین کشوری محسوب می شود که وی به آن سفر کرده است.

پاپ در این سفر در یک نشست مذهبی در باره برادری بشری به همراه ۷۰۰ رهبر مذاهب دیگر شرکت خواهد کرد و امام الازهار 'احمد الطیب' رئیس دانشگاه الازهر نیز در کنار او خواهد بود.

پاپ روز سه شنبه نیز با جامعه کاتولیک محلی متشکل از شاغلان مهاجر، از فیلپین تا هند دیدار می کند و سپس در مراسم بزرگ مذهبی که در ورزشگاه اسپورت سیتی زاید برگزار خواهد شد، شرکت خواهد کرد.

سفر سه روزه پاپ به این امارات متحده عربی منحصر به فرد و بی سابقه است. حدود یک میلیون مسیحی کاتولیک مهاجر در این کشور زندگی و کار می کند.

کد خبر 430641

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha