همشهری آنلاین: رئیس اداره حفاظت محیط زیست املش گفت: تالاب‌ها از هجوم گونه‌های گیاهی مهاجم در امان نیستند و حال و روز خوشی ندارند.

تالاب

به گزارش ایسنا، علی درویشی با بیان این که اهمیت وجود تالاب‌ها در محیط زیست باید بیش از گذشته به کودکان آموزش داده شود، گفت: امروز تعدادی از کودکان و نوجوانان عضو کانون از آبگیرها و پهنه‌های طبیعی سطح شهرستان املش بازدید و اهمیت و کارکرد تالاب‌ها و لزوم حفاظت و صیانت از این پهنه‌های آبی، برای آنان تبیین و تشریح شد.

وی افزود: در این کلاس آموزشی به نقش تالاب‌ها در ذخیره پایدار آب و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، تعدیل آب و هوای پیرامون و تنویع زیستی گیاهی و جانوری و معیشت پایدار جوامع محلی حاشیه پهنه‌های آبی پرداخته شد.

درویشی با بیان این که کنوانسیون رامسر با مشارکت نمایندگان ۱۸ کشور جهان در سال ۱۳۴۹ در شهر رامسر استان مازندران برگزار شد و سیزدهم بهمن ماه را به عنوان روز جهانی تالاب‌ها نامگذاری کرده‌اند، ادامه داد: حفاظت و بهره‌برداری معقول و پایدار از تالاب‌ها به عنوان نگین سبز و اکوسیستم باارزش تنوع زیستی گیاهی و جانوری از اهداف کنوانسیون و معاهده جهانی است.

وی ادامه داد: اگرچه در گذر زمان تالاب‌های کشور حال و روز خوشی ندارند و برخی از این تالاب‌ها از ورود و تخلیه فاضلاب و پسماند و هجوم گونه‌های گیاهی مهاجم در امان نیستند و بعضی از کم‌آبی و عدم تخصیص حق‌آبه به کانون ریزگردها تبدیل و تعدادی هم از بی‌مهری ما انسان‌ها رنج می‌برند.

وی تصریح کرد: برگزاری کارگاه آموزشی در حاشیه آبگیرهای طبیعی و شناخت و آشنایی و افزایش آگاهی کودکان و نوجوانان با گونه‌های گیاهی و جانوری و اکوسیستم پهنه‌های آبی و کارکرد آنها، نقش مؤثری در مسئولیت‌پذیری اجتماعی افراد در حفاظت از تالاب‌ها ایفا می‌کند.

کد خبر 430610

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha