همشهری آنلاین : معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه از جابه جایی ۱۹ روستا در مناطق زلزله‌زده این استان خبر داد.

۱۹ روستا در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه جابه‌جا شدند

جعفر نصوری  اظهار داشت: در سطح ۹۰ روستای استان کرمانشاه به تناسب ظرفیت شهرستانی، تعداد روستا و خانوار قیر رایگان به ارزش ۱۳میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان توزیع شده و اینک در مرحله انتخاب پیمانکار هستیم تا عملیات اجرایی آغاز شود.

به گزارش خبر گزاری مهر وی افزود: در زمینه جابجایی روستاهای حادثه دیده از زلزله و روستاهای در معرض خطر عملیات اجرایی۳۷ روستا با تصویب اعتبار۱۲ میلیارد تومان که چهار میلیارد تومان آن تخصیص یافته در حال انجام است که از این تعداد ۱۹ روستا به طور کامل جابجا شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه گفت: ۹ میلیارد تومان دیگر برای بازسازی طرح هادی ۲۸ روستایی که معابر آنان در اثر زلزله آسیب دیده مصوب شده که ۷۵ درصد آن تخصیص یافته و هم اینک عملیات اجرایی آن آغاز شده است.از چهار میلیارد تومان اعتبار تصویب شده استانی دو میلیارد و ۳۵۹ میلیون تومان برای اجرای طرح هادی در سطح روستاهای استان تخصیص یافته همچنین از محل  اعتبارات نفت و گاز ۱۶ پروژه با اعتبار دو میلیارد و ۵۳۴ میلیون تومان در دست تکمیل است.

نصوری  با بیان اینکه  اعتبارات ماده ۱۸۰ یا توازن برای مناطق کمتر برخوردار در نظر گرفته شده است، بیان داشت: ۱۳ میلیارد و ۹۹۱ میلیون تومان برای اجرای ۵۷ پروژه تخصیص یافته که عملیات مربوطه در دست انجام است.

وی با بیان اینکه:  از محل اعتبارات ملی هم دو پروژه با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان در حال اجرا است، ادامه داد: به جز اعتبارات مربوط به قیر رایگان اجرای پروژه در ۱۷۱ روستا شامل ۳۰ پروژه استانی، ۱۶ پروژه نفت و گاز، ۵۷ پروژه ماده ۱۸۰، ۳۸ پروژه ماده ۱۲ مدیریت بحران، ۲۸ پروژه کمک به بازسازی مناطق زلزله زده و دو پروژه ملی با اعتبار مصوب ۴۴ میلیارد و ۷۸۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و تخصیص ۲۰ میلیارد و ۴۵۵ میلیون تومان از این میزان در دست اقدام است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه با وجود تحریم ها اعتبارت مذکور در سطح استان افزایش یافته است، گفت: با احتساب پروژه های توزیع قیر رایگان ۲۶۱ روستا محل اجرای پروژه است که پیش بینی می شود تا پایان امسال ۱۵ روستای دیگر به این تعداد افزوده شود زیرا تاکنون اعتبارت ملی به طور کامل تخصیص نیافته است.

کد خبر 430606

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha