همشهری آنلاین: چهل و ششمین دوره مراسم اهدای جوایز آنی در رویس هال دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس برگزار و جایزه بهترین فیلم انیمیشن به «اسپایدرمن: درون دنیای عنکبوتی» اهدا شد.

انيميشن اسپايدرمن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورایتی، آنی که هم‌وزن اسکار و معتبرترین جایزه در دنیای انیمیشن (کنار جوایز جشنواره تخصصی انسی) است، امسال در فاصله سه هفته تا معرفی برندگان اسکار به نوعی تکلیف بخش بهترین انیمیشن داستانی را روشن کرد. «درون دنیای عنکبوتی» علاوه بر جایزه بهترین فیلم، شش جایزه دیگر برد تا در هر هفت رشته نامزدشده جایزه گرفته باشد و موفق‌ترین فیلم این دوره جوایز آنی لقب بگیرد.

انیمیشن «اسپایدرمن» برای بردن جایزه اصلی رقیبانی چون «انسان نخستین»، «جزیره سگ‌ها»، «شگفت‌انگیزان ۲»، «رالف اینترنت را خراب می‌کند» را پشت سر گذاشت. در این میان، چهار فیلم «درون دنیای عنکبوتی»، «جزیره سگ‌ها»، «شگفت‌انگیزان ۲»، «رالف خرابکار ۲» در بخش بهترین انیمیشن بلند داستانی نود و یکمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار نامزد شده‌اند و فقط انیمیشن ژاپنی «میرای» جای «انسان نخستین» را در فهرست اسکار گرفته است.

«میرای» به کارگردانی مامورو هوسودا جایزه آنی بهترین انیمیشن مستقل را به دست آورد و استودیو دیزنی با وجود از دست دادن جایزه اصلی، توانست با هشت جایزه در بخش‌های سینمایی و تلویزیونی رکورددار شود. دو جایزه این استودیو سهم «بازگشت مری پاپینز» بود که در بخش‌های بهترین جلوه‌های ویژه انیمیشنی و بهترین شخصیت انیمیشنی در یک فیلم زنده برنده شد. شرکت نتفلیکس هم با مجموعه‌های انیمیشنی خود هفت جایزه به دست آورد.

نخستین جایزه تاریخ ۴۶ ساله آنی در بخش واقعیت مجازی VR هم شامگاه شنبه اهدا شد و فیلم ۲۰ دقیقه‌ای «کلاغ: افسانه» این جایزه را با خود به خانه برد. «کلاغ» با صداپیشگی جان لجند و اپرا وینفری داستان کلاغی است که تمام داشته‌های ارزشمند خود را فدا می‌کند تا جان همتایانش را نجات دهد.

کد خبر 430572

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha