همشهری آنلاین: محمد هاشمی با بیان اینکه مرجعیت مرحوم هاشمی رفسنجانی برای انقلاب بی‌نظیر بود گفت آیا در سالگرد انقلاب نامی از ایشان آورده می‌شود؟ آیا تلویزیون برنامه‌ای به ایشان اختصاص داده است

محمد هاشمي

محمد هاشمی عضو پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با ایلنا به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب ضمن برشمردن شرایط آن دوران و  توصیف وضعیت کنونی در بخش از صحبت‌هایش گفت:ما از ابتدای انقلاب وضعیتی داشتیم که هیچ‌گاه یک جریان در کشور حاکم نبوده است. بخشی از یک جناح و بخشی از از جناح دیگر در حکومت نقش داشتند. برای مثال امروز دولت اعتدالی و اصلاح‌طلب، قوه قضائیه در دست جناح اصولگرا و مجلس ترکیبی است پس داستان اینگونه نیست که اداره کشور فقط در دست یک جناح باشد. من بحث گفت‌وگوی ملی را اینگونه که توضیح دادم می‌بینم اگر نه اصولگرایان و اصلاح‌طلبان می‌خواهند راجع به چه موضوعی صحبت کنند مهم مردم هستند. ما امروز در مسائل ملی دچار مشکل هستیم باید هدف حل مشکلات ملی برای ملت باشد.

عضو پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص برخی بداخلاقی‌هایی که در طول چهل سال اخیر نسبت به بزرگان و فرزندان انقلاب روا شده است با اشاره به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: این به اثرگذاری شخصیت‌ها، تفکر و اندیشه آنها برمی‌گردد. اندیشه‌ای که آقای هاشمی داشتند این بود که ایشان از دورانی که وارد مبارزه نهضت اسلامی شدند با امام بودند و بعد از رحلت امام نیز در مسیر خواسته‌های ایشان قدم برمی‌داشتند یعنی سعی می‌کردند آن چیزی که امام می‌خواستند در جامعه پیدا شود و این را در سخنرانی‌ها و خطبه‌های نماز جمعه مطرح می‌کردند.

وی یادآور شد: آیت‌الله هاشمی دارای یک اندیشه انقلابی، اعتدالی و فراجناحی بود. اگر خاطرات آقای هاشمی را مطالعه کنید می‌بینید ایشان در طول یک هفته تقریباً با همه اقشار جامعه و جناح های سیاسی ملاقات می‌کردند. مرجعیت آقای هاشمی برای انقلاب بی‌نظیر بود و مشابهی نداشت. بنابراین این اندیشه است که آماج حملات قرار می‌گیرد. امروز هم علیرغم اینکه ایشان حضور فیزیکی ندارند اما اندیشه ایشان حضور دارد. ما در سالگرد انقلاب هستیم و شما می‌دانید آقای هاشمی چقدر در انقلاب نقش داشتند اما آیا در این سالگرد نامی از ایشان آورده می‌شود؟ آیا رادیو و تلویزیون ما برنامه‌ای را به ایشان اختصاص داده‌اند؟

کد خبر 430504

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha