همشهری آنلاین: مل گیبسن و تا شرایدن در درام پزشکی و جامعه‌شناسانه «مگس‌های سیاه» بر اساس رمانی به همین نام از شنن بیورک ایفای نقش می‌کنند.

مل گيبسن و تاي شرايدن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورایتی، بیورک ۵۳ ساله و آمریکایی سه رمان در کارنامه دارد که «مگس‌های سیاه» دومین آنهاست و سال ۲۰۰۸ منتشر شد. هر چند این نویسنده دستی در فیلمنامه‌نویسی دارد و در نگارش «سیریانا» (محصول ۲۰۰۵ با بازی جورج کلونی و مت دیمن) همکاری کرده اما فیلمنامه «مگس‌های سیاه» را رایان کینگ نوشته و قرار است ژان استفان سوآور، خالق فیلم تحسین‌شده «نیایش پیش از سپیده‌دم» روی صندلی کارگردانی آن بنشیند.

داستان «مگس‌های سیاه» درباره بهیاری جوان به نام اُلی کراس (با بازی شرایدن ۲۲ ساله) است که سال اول ورود به حرفه پزشکی را می‌گذراند. آشنایی با پزشکی مجرب به نام راتکووسکی (با بازی گیبسن) باعث می‌شود اُلی با واقعیت‌های دردناک کف خیابان در نیویورک آشنا شود. رویارویی با نرخ بالای جنایت، بی‌خانمانی و مصرف گسترده مواد مخدر بهیار تازه‌کار را به درکی تازه از زندگی و مرگ می‌رساند.

شرایدن نخستین بار هشت سال پیش در «درخت زندگی» ترنس مالیک مقابل دوربین رفت و یک سال بعد در ۲۰۱۲ یکی از بازیگران اصلی «ماد» جف نیکولز کنار متیو مکانهی بود. بازی در مجموعه فیلم‌های «مردان ایکس» در ۲۰۱۶ به بعد و حضور در «بازیکن شماره یک آماده» استیون اسپیلبرگ از دیگر پروژه‌های مهم کارنامه اوست.

گیبسن ۶۳ ساله به تازگی بازی در «پروفسور و مرد دیوانه» را به کارگردانی فرهاد صفی‌نیا به پایان رسانده و آخرین تجربه کارگردانی‌اش سه سال پیش در «هکساو ریج» بود که برای آن نامزد دریافت اسکار بهترین کارگردانی شد. او دنباله پروژه جنجالی «مصائب مسیح» به نام «رستاخیز» را در مرحله پیش‌تولید دارد.

کد خبر 430435

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha